اگر در محیط کاری خود با تعداد زیادی از کارکنان مشغول به کار هستید، قطعا شخصیت‌های مختلف شغلی را از نزدیک دیده‌اید. با برخی از این افراد بهترین تعامل را داشته و با برخی دیگر به مشکل خورده‌اید. گوناگونی تیپ‌های شخصیتی در محیط کار سبب بروز این تفاوت در تعامل با افراد شده و تعیین‌کننده‌ کیفیت همکاری آنها خواهد بود.

به‌کارگیری افراد با تیپ‌های شخصیتی مختلف در محیط کاری بهره‌وری‌های متفاوتی دارد. گاهی تفاوت کارایی آنان در محیط کاری، آنچنان زیاد است که به موفقیت یا شکست یک سازمان منتهی می‌شود. به همین دلیل مدیران منابع انسانی یک سازمان به استخدام افراد با تیپ شخصیتی مناسب بسیار توجه می‌کنند. تا افرادی که بیشترین تناسب را با شغل، محیط کاری و سازمان دارند، استخدام شوند.

البته توجه داشته باشید که شخصیت تنها عامل تعیین کننده نیست و باید به سایر شاخص‌ها و عوامل تاثیرگذار نیز توجه داشته باشیم.

در ویدئوی زیر در خصوص استخدام بر حسب تیپ شخصیتی و رفتاری که توسط جناب آقای دکتر حمید عرفانیان خان‌زاده از اساتید برجسته علوم مدیریت کشورمان ارایه گردیده است ابعاد این موضوع به صورت کاربردی و اثربخش تشریح گردیده که می‌توانید آن را ملاحظه نمایید :

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  استخدام درونگراها

https://monajemi.ir/?p=48537

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.