با پیچیده تر شدن زندگی در جهان حاضر و توسعه فضای کسب و کار و همچنین رونق آن در بستر ارتباطات فضای مجازی و اینترنت ، دغدغه این روزهای همه افرادی که دارای کسب و کار اینترنتی هستند کلمه ای به نام مشتری است! به طوری که با ترفندها و روش های اصولی و غیر اصولی مشتریان زیادی را جذب می کنیم و حال باید نگران از دست دادن مشتریان باشیم! این موضوع کاملا عادی است و برای همه ما پیش می آید و نباید خود را نگران این موضوع کنیم اما باید به فکر راه حل باشیم .
معمولا اتفاقات روزانه در کسب و کار و زندگی که بسیاری از آنها در اختیار ما نیستند و یا اطلاعی از آنها نداریم باعث می شود مشتریان دیگر سراغ فروشگاه اینترنتی ما نیاید و آن را ترک کنند. دقیقا در همین مرحله است که احساس شکست می کنیم و به فکر فرو می رویم که مشکل کار از کجاست !!! پس باید حتما راه حلی برای جلوگیری جهت از دست دادن مشتریان وجود داشته باشد و بتوانیم مشتریان را به خودمان وفادار نماییم!
برای این منظور باید در قدم اولیه بدانیم چه عواملی سبب می شود که مشتریان خود را از دست بدهیم و سپس راهکارهای آن را بررسی کنیم. در این نوشتار با یک اینفوگرافیک ساده و ۵ مرحله کاربردی آشنا می شویم که تاکید دارد به این که چه عواملی باعث از دست رفتن مشتریان شما می شود و چگونه باید جلوی از دست رفتن آنها را بگیریم.
مواردی که در اینفوگرافیک به صورت کامل بررسی میشود:
- دقت در سفارش
- سرعت تحویل محصول یا خدمت
- ارائه جدول زمانبندی تحویل محصول
- ارائه کد پیگیری به مشتریان
- امکان حمل و نقل رایگان
(برگرفته از همیاروردپرس)