با پیچیده تر شدن زندگی در جهان حاضر و توسعه فضای کسب و کار و همچنین رونق آن در بستر ارتباطات فضای مجازی و اینترنت ، دغدغه این روزهای همه افرادی که دارای کسب و کار اینترنتی هستند کلمه ای به نام مشتری است! به طوری که با ترفندها و روش های اصولی و غیر اصولی مشتریان زیادی را جذب می کنیم و حال باید نگران از دست دادن مشتریان باشیم! این موضوع کاملا عادی است و برای همه ما پیش می آید و نباید خود را نگران این موضوع کنیم اما باید به فکر راه حل باشیم .

معمولا اتفاقات روزانه در کسب و کار و زندگی که بسیاری از آنها در اختیار ما نیستند و یا اطلاعی از آنها نداریم باعث می شود مشتریان دیگر سراغ فروشگاه اینترنتی ما نیاید و آن را ترک کنند. دقیقا در همین مرحله است که احساس شکست می کنیم و به فکر فرو می رویم که مشکل کار از کجاست !!! پس باید حتما راه حلی برای جلوگیری جهت از دست دادن مشتریان وجود داشته باشد و بتوانیم مشتریان را به خودمان وفادار نماییم!

تجارت آنلاین
تجارت آنلاین

برای این منظور باید در قدم اولیه بدانیم چه عواملی سبب می شود که مشتریان خود را از دست بدهیم و سپس راهکارهای آن را بررسی کنیم. در این نوشتار با یک اینفوگرافیک ساده و ۵ مرحله کاربردی آشنا می شویم که تاکید دارد به این که چه عواملی باعث از دست رفتن مشتریان شما می شود و چگونه باید جلوی از دست رفتن آنها را بگیریم.

مواردی که در اینفوگرافیک به صورت کامل بررسی می‌شود:

  • دقت در سفارش
  • سرعت تحویل محصول یا خدمت
  • ارائه جدول زمانبندی تحویل محصول
  • ارائه کد پیگیری به مشتریان
  • امکان حمل و نقل رایگان
خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  موشن گرافیک

(برگرفته از همیاروردپرس)

https://monajemi.ir/?p=32914

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.