در حال حاضر برای به سرانجام رسیدن کارها به مدیریت باکیفیت نیاز داریم . مدیران باید در تعیین انتظارات شفاف، ارائه بازخورد به ‌موقع، مدیریت عملکرد و پیشبرد نتایج از طریق اقدام‌های مناسب با کمیت و کیفیت درست در خط مقدم ماهر و توانمند باشند و برای اینکه مدیران در هر کدام از این مسائل موثر باشند، باید مهارت‌هایی را یاد بگیرند و در آن‌ها خبره شوند.

♨️مدیریت کارها فقط بخشی از مسئولیت مدیر است و آن بخشی که به شما کمک می‌کند به اهداف امروز برسید . بخشی که کارهای کوتاه‌مدت را به سرانجام می‌رساند.

✅رهبری افراد بخش دیگر مسئولیت‌های مدیر است. اختیاری نیست، مهارت «نرم» هم نیست. بسیار حیاتی است و تنها راه پیشرفت شما، اعضای تیم و در نهایت سازمان است.

♨️رهبری، افراد را به سمت آینده هدایت می‌کند. رهبری افراد را آنچنان به کارشان دلبسته می‌کند که باعث می‌شود تلاش داوطلبانه اضافه‌ای بکنند تا عملکردی فراتر از حداقل‌ها داشته باشند. رهبری اشتیاق افراد را برمی‌انگیزد و باعث ایجاد ارتباط عاطفی بین آن‌ها و کارشان می‌شود.

✔️یکی از تعریف‌های رهبری که جیم کوزس (Jim Kouzes) و بری پازنر (Barry Posner) ارائه می‌دهند «هنر بسیج کردن دیگران برای داوطلبانه تلاش کردن در راه اهداف مشترک» است. این تعریف با تعریف استاندارد مدیریت یعنی «فرایند برخورد با مسائل یا افراد و کنترل کردن آن‌ها» تفاوت زیادی دارد.

✅در محیط کار پیروی از دستورهای مدیریت اختیاری نیست (البته اگر بخواهید شغلتان را از دست ندهید). اما پیروی از رهبری یک نفر اختیاری است. با اختیار خودمان تصمیم می‌گیریم از افرادی دنباله‌روی کنیم که تحسین‌شان می‌کنیم. خودمان انتخاب می‌کنیم چقدر برای کارمان تلاش کنیم. خودمان جهت‌مان را مشخص می‌کنیم و فقط از افرادی پیروی می‌کنیم که ما را به جهت مورد نظرمان می‌برند.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  مدیریت دانایی و نقش آن در توسعه منابع انسانی

🔷مشکل استفاده از روش‌های مدیریت «دستوری کنترلی» این است که الهام‌بخش نیستند، دلبستگی و انگیزه ایجاد نکرده و افراد را بسیج نمی‌کنند. برای اینکه افراد را تا اندازه‌ای به هدفی مشترک متعهد کنید که خودخواسته برای آن تقلا کنند، به رهبری «قلبی روحی» نیاز دارید.

🔴 برای رسیدن به آن مقصدی که در آینده می‌خواهید به آن برسید، باید رهبری کنید و به همین دلیل برای موفقیت، به مهارت‌های رهبری در مدیریت نیاز دارید .

https://monajemi.ir/?p=32389

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.