تحقیقات نشان داده است که افراد در کسب و کارهای کوچک، احساس شادی بیشتری دارند چرا که کارکنان در شرکت‌های کوچک اهمیت بسیار زیادی دارند و عملکرد و تعهد آن‌ها در این شرکت‌ها اثرات بزرگتری بر عملکرد کلی آن خواهد داشت.

نتیجه این تحقیقات همچنین حاکی از آن است که خوشحالی کارکنان در محیط کار، تأثیرات زیادی بر عملکرد و بهره‌وری فردی آن‌ها، کیفیت خدمت‌رسانی به مشتری و در نهایت عملکرد سازمان دارد. بنابراین، خوشحال کردن کارکنان و حفظ سطح شادی آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است .

در اینجا به سه راه ساده برای ایجاد و حفظ شادی کارکنان اشاره می‌کنیم:

  • سطح رضایت کارکنان را در فواصل زمانی مشخص ارزیابی کنید.

یکی از دلایلی که کارکنان در محیط کار احساس شادی نمی‌کنند آن است که سطح رضایت آـن‌ها اندازه‌گیری نمی‌شود و بنابراین هیچ تلاشی برای ارتقای رضایت آن‌ها که رابطه مستقیمی با خوشحالی در شرکت یا سازمان دارد، انجام نمی‌شود. نخستین گام برای داشتن کارکنان شاد، اهمیت دادن به رضایت آن‌هاست که با ارزیابی دوره‌ای این رضایت آن‌ها، این گام مهم برداشته می‌شود.

  • هنگام ایجاد تغییر در شرکت یا سازمان خود، به کارکنان و نظرات آن‌ها توجه کنید.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که سه مورد جبران خدمات، ارتباطات و مزایا، سه عامل اثرگذار و اولویت کارکنان در شرکت‌های کوچک هستند که رابطه مستقیمی با شادی آن‌‌ها در سازمان دارد. بنابراین، ایجاد تغییر در این سه عامل، حتماً رضایتمندی و خوشحالی کارکنان را به دنبال خواهد داشت.

  •  تنوع مزایای سازمانی را گسترش دهید تا نیاز کارکنان و خانواده‌هایشان را در بر گیرد.
خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  مدیران و کارکنان گلخانه‌ای

پژوهش‌ها حاکی از آن است که طیف وسیعی از کارکنان بر این باورند که ایجاد تغییرات در مزایای سازمانی، تأثیر زیاد بر خوشحالی آن‌ها دارد. بنابراین، طراحی و پیشنهاد مزایای سازمانی، باید با توجه به نیازهای کارکنان و خانواده‌هایشان باشد تا با افزوده شدن به حق انتخاب کارکنان در انتخاب بسته‌های رفاهی، رضایت آن‌ها برآورده شده و رابطه رضایت شغلی و شادی در محیط کار برقرار و تقویت شود.

در پایان باید اشاره کنیم که ارزیابی سطح رضایتمندی کارکنان، توجه به نظرات و خواسته‌های آن‌ها در ایجاد تغییرات سازمانی و طراحی بسته‌های رفاهی و مزایای قابل انتخاب مبتنی بر نیازمندی‌های آن‌ها از روش‌هایی هستند که اثرگذاری‌شان بر شادی و خوشحالی کارکنان مورد تأیید قرار گرفته است.

https://monajemi.ir/?p=18581

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.