آیا تا به حال با اتفاقات غیرمنتظره که امیدها، برنامه های زندگی و رویاهایتان را تهدید کند روبرو شده اید؟حوادث غیر منتظره چه بزرگ و چه کوچک ، اتفاق خواهد افتادو شما با آنها روبرو می‌شوید و اجتناب از آنها ممکن نیست و شما تنها می‌توانید چگونگی برخورد با آنها را کنترل کنید.

موفقیت شما در لحظات بحرانی که حوادث غیر منتظره در آن رخ می‌دهد ، تعیین می‌شود . در مورد این فکر کنید که وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود ، همه کارهای خود را خوب انجام می‌دهند و مهم این است که در شرایط بحرانی و اجتناب‌ناپذیر کارهایمان را درست انجام دهیم .

چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که در مقابله با حوادث غیرمنتظره جزو افراد موفق هستیم یا افراد ناموفق؟

  • ویژگی های ششگانه که  افراد بازنده و برنده را از هم متمایز می‌کنند عبارتند از :

۱) بازندگان در گذشته تمرکز می‌کنند ، برندگان به حال و آینده فکر می‌کنند.
افراد شاکی دوست دارند که در گذشته ساکن باشند و از جملاتی از این قبیل استفاده می کنند که ای کاش این اتفاق هرگز نمی افتاد ! و یا اگر شما فقط آنچه که من گفتم را انجام داده بودید ، ما این مشکل را نداشتیم من به شما گفتم که این اتفاق خواهد افتاد!  گذشته ها ، گذشته و امکان تغییر وجود ندارد و این جملات همان چیزهایی هستند که یک همیشه بازنده , همیشه تکرار می‌کند.
افراد موفق می‌دانند که ما در اینجا و در زمان حال زندگی می‌کنیم نه در گذشته ، افراد موفق و برنده برای آینده تفکر و برنامه ریزی می‌کنند.
۲)  بازندگان دیگران را سرزنش می‌کنند ، برندگان مسئولیت پذیر هستند.
هنگامی که کار اشتباهی رخ می‌ دهد ، بازندگان شروع به جستجوی افراد گناهکار می‌کنند و این عمل ، انرژی آنها را برای رفع مشکل از آنها می‌گیرد ! برندگان مسئولیت ‌پذیر هستند و به سادگی می‌گویند که برای حل این مشکل چه کار می‌توانم بکنم؟
۳)  بازندگان واکنش نشان می‌دهند ، برندگان فکر می‌کنند.
اینکه برندگان فکر می‌کنند به این معنی نیست که آنها چند روز را به فکر کردن می‌گذرانند بلکه آنها معمولا سریع فکر می‌کنند و بهترین راهکار را انتخاب می‌کنند.
بازندگان یا اولین اقدامی که به ذهن شان می آید را عملی می‌کنند و یا با وجود استرس از کوره در می‌روند و کارهای احمقانه ای انجام می‌دهند.
۴)  بازندگان یخ می‌بندند، برندگان اقدام می‌کنند.
برندگان پس از آنکه به تمام جوانب فکر کردند ، اقدام می‌کنند . آنها به اندازه کافی هوشمند هستند که بدانند ایده ها بدون اجرا بی معنی هستند . بازندگان ، پس از آنکه با مشکلی روبرو شدند ، بر روی نیمکت می‌نشینند و به تماشای تلویزیون می‌پردازند ، به این امید که مشکل‌شان خود به خود حل شود!
۵) بازندگان برای بررسی نگاه می‌کنند و برندگان نمونه ها را بررسی می‌کنند.
آزار دهنده ترین چیز در مورد بازندگان این است که خود به دنبال پیدا کردن جواب هایشان نیستند و مشکلات‌ را با دیگران مطرح می‌کنند و از شنیدن جملاتی چون ، حق با توست ، و یا بله ، به نظرم همانطور است ، ابراز رضایت می‌کنند . این درحالی است که برندگان می گویند ، این چیزی است که اتفاق افتاده است  و این چیزی است که من قصد دارم آن را انجام دهم ، چه کسی مرا همراهی می‌کند؟
۶)  بازندگان زمان را از دست می‌دهند ، برندگان تصمیم می‌گیرند.
با تغییر شرایط ، بازندگان تغییرات را بسیار کلی ‌می‌دانند و تصمیم گیری را به زمان های آتی می‌سپارند . آنها در انتخاب تردید دارند و برای یافتن بهترین انتخاب وقت را از دست می‌دهند و بعضا هیچ وقت اقدام نمی‌کنند . برندگان با تفکری عمیق در کمترین زمان بهترین گزینه موجود را انتخاب می‌کنند و به دنبال بازخوردهای تصمیم های خود هستند.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  افراد ناهموار

اگر شما هم به دنبال موفقیت در مواجهه با مشکلات غیرمنتظره زندگی هستید ،

مطمئن شوید که مانند یک برنده عمل می کنید!

https://monajemi.ir/?p=7167

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.