در طرح ساختار فروش مویرگی سعی شده با شکل دهی به محصولات برای رفع نیازهای مشتریان، قیمت گذاری صحیح و کارآی محصولات، بررسی شکل صحیح معرفی محصولات به مشتریان و نحوه اطلاع رسانی در مورد مکان های دسترسی به این محصولات، تحویل بهینه به مراکز فروش، اطمینان از رضایتمندی مجتمع تولید کننده،فروشندگان و مصرف کنندگان نهایی به دست آید.
در این روش که بر اساس تکنیک های موثر بازاریابی طراحی شده است، فرآیندی پاسخگو برای شناسایی، پیشبینی و برآورده ساختن سودآور نیازهای مشتریان به وجود می آید. با این شیوه سازمان قادر خواهد بود محصولات خود را مطابق با نیازهای مشتریان قرار دهد و نه اینکه چیزی را تولید کند و انتظار رسیدن مشتریان را داشته باشد و یا بخواهد با دادن امتیاز های غیر معمول به فروشندگان و با اصرار جنس خود را به فروش برساند.
- مرحله اول
- بررسی قیمت محصولات
- بررسی قیمت رقبا
- بررسی رقبا
- مرحله دوم
- نهایی کردن مناطق بازار هدف
- نهایی کردن ساختار سازمانی
- تدوین تحلیل شغلی
- تدوین روش های استخدامی(جذب)
- تعیین موارد آموزشی برای هر قسمت
- تدوین آیینامه انضباطی
- تعیین کف فروش
- تعیین کف موجودی انبار
- تدوین روند جریان فروش
- تهیه مشخصات سیستم و برنامه مالی
- تدوین روش های معرفی محصول
- تعیین ابزار معرفی محصول
- جوایز فروش
- هدایای تبلیغاتی
- نهایی کردن قیمت ها
- مشخص کردن وضعیت حمل
- تعیین تعداد ماشین ها
- مشخص کردن شرایط بهینه تهیه ماشین
- مرحله سوم
- استخدام
- آموزش پرسنل
- تهیه ماشین حمل اقلام
- آماده کردن انبار و سردخانه
- راه اندازی سیستم حسابداری
- تولید فرم های سفارش، حسابداری، انبار و …
- منطقه بندی و تقسیم بندی تیم فروش
- تامین اقلام به میزان نیاز در انبار
- تولید ابزارهای معرفی
- تولید هدایای تبلیغاتی