در سال ۱۳۲۳ در تهران متولد شد و وی را پدر مدیریت دولتی ایران می دانند که کتابها و مقالات زیادی در این زمینه جاپ کرده‌ است .

 

دکتر سید مهدی الوانی، علاوه بر تدریس دروس مدیریت در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای مدیریت و حسابداری در دانشگاه‌های تهران، تربیت معلم، تربیت مدرس، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، مجتمع آموزش عالی قم، دانشگاه فرماندهی و ستاد نیروی هوایی ، راهنمایی پروژه‌ها و رساله‌های تحصیلی رشته مدیریت در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد ، دکتری در زمینه مشاوره در سازمانها حضور فعال و گسترده و اثرگذاری دارند .

از جمله ابتکارات هوشمندانه در گسترهٔ علم مدیریت در ایران ، طرح ریزی و اجرای شاخه و درس مدیریت تطبیقی است که مدوِّن آن استاد و همسرشان است . دکتر سید مهدی الوانی دارای مدارک لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه ملی ایران ، فوق لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه تهران گرفت .

پس از عزیمت به آمریکا در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، فوق لیسانس و دکترای مدیریت دولتی گرفت و در آنجا فیلسوفی بود به نام راموس Ramos که برزیلی تبار بود و برای درک مطالبش سعی وافر کرد تا از ایشان الهام بگیرد و در نتیجه مقاله «نقد عقل ابزاری» بخشی از تأثیرات این استاد بر ایشان بود . رساله دوره دکترای ایشان ، نظریه های مدیریت از دیدگاه اسلام به انگلیسی، ۱۳۶۱ بود .

ضمنا دکتر سید مهدی الوانی در سال ۱۳۷۷ استاد نمونه و در سال ۱۳۸۲چهره ماندگار معرفی شد و مدتی نیز رییس دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی و زمانی هم مدیر گروه مدیریت دولتی بود . همچنین در پنجم اسفند ماه سال ۱۳۹۲ از سوی دکتر نوبخت ، معاون رییس جمهوری در مراسم اولین جشنواره پژوهش در نظام اداری کشور از ایشان به عنوان پدر مدیریت دولتی ایران ، تقدیر بعمل آمد .

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  شاخص‌های اقتصادی ایران و کره

نام و یادشان جاویدان و وجودشان همیشه پر فروغ باد

https://monajemi.ir/?p=9209

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.