Data Loading...

ساختار کوچک هیپوتالاموس در مغز ماده ی آزاد کننده ی هورمونی را ترشح می کند کورتیکوتروفین نام دارد . این ماده به همراه هورمونش وظیفه ی تامین انرژی لازم بدن برای مقابله با استرس و شرایط بحران اضطراب را دارد و در واقع همان چیزی است که به بدن کمک می کند تا بتواند مدیریت هیجان داشته باشد.

اما عمر این ماده فقط یک سال است و گاهی به صورت خودکار  درمغز ترشح می شود حال چه چیز باعث ترشح این ماده مهم در بدن می شود که ما بتوانیم در مواقع بحران با استرس و اضطراب کنار بیاییم.

پروفسور سمیعی (جراح بزرگ مغز و اعصاب ، در آلمان و البته یکی از بزرگترین پزشکان مطرح در دنیا) تحقیقاتی انجام داد برای دانستن این مطلب که چه چیزهایی باعث ترشح بیشتر این ماده در برخی افراد و یا قطع و تاخیر ترشح درفرد دیگر میشود.

 نتیجه تحقیقات چندی پیش در سایت پروفسور سمیعی منتشر شد و  نتیجه تحقیقات برای علم روانشناسی بی نظیر بود و بسیار جالب که در زیر آمده است :

  1. وقتی شما از منظره ای یا دیدن چیزی لذت می برید و از آن به صورت کلامی تعریف می کنید و اهل به به و چه چه کردن هستید میزان ترشح این ماده در مغز افزایش می یابد .
  2. وقتی شما یک پارچه گلبرگ گل یا چیزی لطیف را لمس می کنید و احساس خوشایندی دارید میزان ترشح این ماده در مغز افزایش می یابد .
  3. وقتی شما دست می زنید یا همان به اصطلاح کف می زنید حتی وقتی در یک کنفرانس حضور دارید و یا در یک مهمانی و حتی به مدت زمانی کوتاه میزان ترشح  این ماده را در مغز افزایش می دهید .
خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  سلسله مراتب نیازها

پس درود بر آنها که از هر چیز لذت بخش که می بینند و حس می کنند تعریف می کنند !

درود برآنها که عادت دارند چشمهایشان را پر کنند از زیبایی های بی نظیر طبیعت !

درو د بر آنها که وقتی قرار است کف بزنند به افتخار کسی،بی رمق و ​برای رفع تکلیف این کار را نمیکنند!

چقدر خوب ایت که بدانیم رفتار ما و لذت های ما چه بصری و چه لمسی باعث می شود بدن در کنترل هیجانات و استرس های روزهای بعد ذخیره های مفیدی اندوخته کند و باعث ترشح بیشتر ماده های موثر مغز در آرامش ما شود .

پس یادت باشد :

لذت هایت را به زبا ن بیاور و مغزت هوشیارانه آن را دریافت می کند و به کار می برد .

درود بر پروفسور سمیعی و همه نامداران این سرزمین 

(با تشکر از سرکار خانم گرچی بیگی برای مطلب ارسالی)

https://monajemi.ir/?p=8603

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.