Data Loading...

باغ عباس آباد را شاید در سفرهایتان به مازندران دیده باشید. این باغ در بهشهر قرار دارد و در میان جنگل های کوهستانی و در نزدیکی دریاچه طبیعی ساخته شده است.

بنیانگذار این باغ شاه عباس اول بود که دستور داد آن را به صورت پلکانی در سه سطح بسازند. برای رسیدن به این باغ باید راهی راه آسفالته ای شوید که از جاده اصلی بهشهر- گرگان منشعب شده و بعد از عبور از روستای التپه به محوطه مذکور منتهی می شود.

دریاچه طبیعی عباس آباد با وسعتی بالغ بر ۱۰ هکتار با عمارتی در مرکز آن، که در زمان آبگیری دریاچه عمارت با ارتفاعی بالغ بر ۱۸ متر به زیر آب می‌رود و فقط سقف آن همراه با درختچه‌هایی نمایان است.

وسعت آن حدود ۱۰ هکتار و عمق آن نزدیک به ده متر است. این دریاچه به دلیل دسترسی مناسب سواره، محوطه اتراق، آثار باستانی، شیرینی، آب و هوای مناسب، قابلیت‌های توریستی فراوان دارد و دیدار از این مکان زیبا و دلپذیر را به همه هموطنان عزیز توصیه می کنیم .

البته این منطقه به معنای واقعی زیبا و آرامبخش است اما تصاویری را در آن مشاهده می کنیم که به مانند سایر مناطق ایران دیدن آن انسان را آزار می دهد و آن هم رعایت نکردن نظافت محیطی توسط برخی افراد است که موجب شده چهره نازیبایی را در برخی از مناطق زیبای آن به تصویر بکشد .

Abbas_abad - Copy

امید است در آینده شاهد ارتقاء فرهنگ در راستای حفط محیط ها به ویژه مناطق گردشگری باشیم.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  عناصر اصلی توسعه پایدار گردشگری

https://monajemi.ir/?p=8329

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.