CRM یک استاندارد و ابزار بازاریابی است که توسط آن مشتری را پیدا می کنند و بعد از آن تلاش می کنند تا وی را همیشه نگه دارند و به یک خریدار و مشتری دائمی تبدیل کنند. 

قطعا شما هم جمله “همیشه حق با مشتری است” را شنیده اید. همیشه حق را به مشتری دادن مهمترین اصل Customer Relationships Management است. CRM یک استاندارد و شگرد بازاریابی ست که توسط آن مشتری را پیدا می کنند و بعد از آن تلاش می کنند تا وی را همیشه نگه دارند و به یک خریدار و مشتری دائمی تبدیل کنند.

 CRM می تواند باعث افزایش فروش و پایداری تجارت شود چرا که مصرف کننده از محصولات، خدمات، نحوه معاشرت و قیمت های ما راضی است و این یعنی پیشرفت و تدام تولید و فروش به لطف مصرف کنندگان و مشتریان. 

امروزه CRM در اکثر فروشگاه ها، شرکت ها، موسسات و سازمان ها بکارگرفته می شود و برخی آنرا به صورت عظیم و با بودجه های بالایی انجام می دهند و برخی نیز فقط به اصول خوش مَشرَب بودن آن اکتفا می کنند .

اما متاسفانه شرایط داخل ایران طور دیگری است  . در ایران مشتری جرات این را ندارد که حتی زمانی که محصول یا سرویسی با کیفیت نامطلوب و قیمت گزاف به دستش می دهند حق خود را بخواهد چه برسد به آنکه از سوی فروشنده اطمینان به او داده شود که همیشه حق با اوست و تداوم کسب و کار فروشنده بسته به لطف او، یعنی مشتری خواهد بود!

در دنیای توسعه یافته امروز عقیده بر آن است که موفقیت کسب و کار ، و به دنبال آن ، افزایش مشتریان ، نیازمند استمرار رضایتمندی آنان بوده و پاسخگویی سریع و صریح با در نظر گرفتن منافع مشریان ، از اصول اساسی موفقیت در بازار جهانی و حتی منطقه ایی بشمار می رود.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  سازمان غیردولتی (مردم نهاد)

مدیریت ارتباط با مشتریان (Customer Relationship Management) نقش ثبت اطلاعات و برقراری ارتباط با مشتریان یک سازمان را بر عهده دارد و امروزه داشتن اطلاعات کافی، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی برای یک کسب‌و‌کار محسوب می‌شود. 

بنابراین شما با داشتن یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در سازمان خود قادر خواهید بود، تمام اطلاعات کلیدی مشتریان خود را ثبت کرده و با آنها در ارتباط باشید، پیشنهادات تجاری و محصولات یا خدمات جدید خود را برای آنان ارسال کرده و آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

به امید روزی که CRM در ایران نیز به طور واقعی پیاده سازی شود چرا که ایرانی لایق بهترین ها است.

https://monajemi.ir/?p=7710

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.