منطقه بسیار پرجاذبه سفیدآب رحیم آباد رودسر و آبشار زیبای آن با چشمه‌های زلال و متعدد که از  کوههای پر برف سرچشمه گرفته و از میان جنگل‌های انبوه می‌‌گذرد . چشمه زیبا و خروشان آسمان رود واقع در ۴۵ کیلومتری رحیم آباد رودسر در منطقه اشکورات علیا و منطقه سرسبز و فوق العاده دیدنی اشکورات با طبیعتی بکر و ساحل بسیار زیبا و آرام رودسر به طول ۴۰ کیلومتر هرساله پذیرای خیل مشتاقان دریا می‌‌باشد .

منطقه جنگلی و کوهستانی سرولات (در چابکسر) بارودی بسیار پرآب و زلال که نزدیکی آن به دریا  تلفیقی از یک شاهکار طبیعت می‌‌باشد و چشمه آب معدنی سجیران واقع در روستای جیرک در یک مسیر کوهستانی و در لابلای جنگل انبوه که  دارای خواص فوق العاده شفابخش و مفید برای بیماریهای کلیوی و کبدی و گوارشی می‌‌باشد .

همچنین وجود غارهایی مربوط به انسان‌های ماقبل تاریخ در این منطقه حاکی از زندگی انسان‌های اولیه  می باشد که می‌‌توان به غار دیارجان نزدیک آشورآباد و غار کبیران نزدیک گرمابه دشت رودسر و غار سرد دره در روستای شاهیجان اشکور اشاره کرد .

به راستی چرا  طبیعت ایران با داشتن مناظر منحصر به فرد و آب و هوای فوق العاده و متنوع نتوانسته است یکی از منابع تولید ثروت و درآمدهای ملی از نگاه گردشگری باشد چرا که چهار فصل را در سرزمین ایران به شکل های مختلف می توانیم مشاهده کنیم و از این رهگذر ضمن ایجاد درآمد پایدار ، زمینه توسعه اشتغال را نیز فراهم نماییم .

((( با تشکر از جناب آقای ستار قاسمی برای مطلب ارسالی)))

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  کشتی صفوی امیرآباد بهشهر

https://monajemi.ir/?p=6983

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.