Data Loading...

در جریان تصمیم‌گیری، یک رویکرد سنتی پنج مرحله‌ای وجود دارد که برای شما فوق‌العاده مفید است. البته این سخن بدان معنا نیست که شما باید کورکورانه در همه‌ موقعیت‌ها از آن پیروی کنید.

این روش، نتیجه‌ طبیعی تفکر است و در نتیجه فاقد چهارچوب مدون رسمی‌ است که شما مایلید آن را طی کنید. امتیاز تصمیم آگاهانه این است که اگر اشتباهی پیش آید یا کاری بدون شناخت یا نیت انجام شود به سرعت می‌توان از آن آگاهی پیدا کرد.

این پنج مرحله را می‌توان مثل پنج نت موسیقی در نظر گرفت. این نت‌ها باید در توالی‌های خاصی نواخته شوند اما ذهن به‌طور پیوسته در حال حرکت است. نت‌ها را می‌توان در توالی‌های متفاوت و آکوردهای ذهنی ترکیب کرد.

هر چند تفکر یک فرآیند صددرصد دقیق و شخصی نیست، اما باید نظمی داشته باشد.

به یاد داشته باشید که ما در این‌جا فقط در مورد تصمیمات بزرگ صحبت نمی‌کنیم؛ زیرا اداره‌ زندگی و کسب و کار چیزی بیش‌تر از یک تصمیم سرنوشت‌ساز است. در واقع، هیچ تصمیمی، هر چقدر هم بزرگ باشد، از بخش کوچکی از کلِ نتیجه، بزرگ‌تر نیست. بله، برخی از تصمیمات بسیار بزرگ‌تر از دیگران هستند. البته تعداد بسیار زیادی از تصمیمات کوچک، نتیجه‌ای انباشتی دارند.

وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم معمولاً می‌توانیم چند تصمیم محوری را شناسایی کنیم. اما این جریانِ تصمیماتِ کوچک‌تر در طول زمان است که با مهارت فرد اتخاذ و اجرا شده و بیش‌ترین نتیجه را داده است.

این جزئیاتی از کتاب ارزشمند هنر تفکر (اندیشیدن)خلاق  (The Art of Creative Thinking: How to Be Innovative and Develop Great Ideas) اثر Rod Judkins از انتشارات Sceptre که در ۲۸۸ صفحه و در سال ۲۰۱۵ منتشر گردید و در گروه موضوعی کتاب‌های خویاری و توسعه فردی با محتوای موضوعی زیبایی شناسی فلسفه ، مدیریت تجارت، منتشر شده است و بحث‌های مفصلی در خصوص پرورش رهبران نواندیش ارائه میدهد.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  معرفی کتاب مدیریت منابع انسانی دکتر سعادت

(با تشکر از جناب آقای علی آبیار برای معرفی کتاب )

https://monajemi.ir/?p=46919

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.