ورزش کردن را می‌توان یکی از بهترین فعالیت‌های بدنی دانست که انجام منظم آن تأثیرات زیادی در بهبود سلامت افراد دارد. در حین ورزش بدن با سطح بالایی از استرس مواجه می‌شود. به همین دلیل رعایت رژیم غذایی در زمان ورزش کردن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تمامی افراد به خصوص ورزشکاران باید پنج گروه اصلی مواد غذایی مورد نیاز بدن را دریافت کنند. این پنج گروه عبارت هستند از: میوه‌ها، پروتئین، سبزیجات، لبنیات و غلات که هر کدام نقش‌های خاصی در سلامت بدن بر عهده دارند.

افزایش کارایی ورزشکاران با تغذیه مناسب امروزه نیاز به اطلاعات دقیق در مورد تغذیه ورزشی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود و  این موضوع به شدت تحت تأثیر تغذیه می‌باشد . اما متأسفانه درباره رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران اطلاعات نادرست بسیاری وجود دارد و بسیاری از ورزشکاران برای افزایش کارایی خود در یک مقطع زمانی کوتاه، به انواع مکمل‌ها و رژیم‌های غذایی غلط روی می‌آورند که برخی از آنها ممکن است عوارض غیر قابل جبرانی نیز به دنبال داشته باشند.

بنابراین باید بدانیم که کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها همگی منابع مهم سوخت برای انقباض عضلات می‌باشند ولی برخی عوامل وجود دارند که طی ورزش نعیین‌کننده نوع سوخت مصرفی توسط عضلات می‌باشند که این عوامل عبارتند از: شدت و مدت ورزش، سطح آمادگی جسمی فرد و دریافت غذایی وی.
خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  ۱۱ روش علمی برای شادکامی

https://monajemi.ir/?p=46194

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.