روابط عمومی علاوه بر جذب مشتریان احتمالی در نگهداری مشتریان فعلی نیز راهبردهای مختلفی دارد تصور می کنم مهمترین فایده های روابط عمومی به شرح ذیل می باشد: 

۱-      تقویت فعالیت های شما: 

ممکن است تصور کنید همه می دانند شما که هستید و محصول و خدمات شما را می شناسند در واقع ممکن است بسیاری از مردم هرگز نام شما را نشنیده باشند. گنجاندن اخبار شما در رسانه ها به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه را بیابید.

۲-      آگاهی از فعالیت های شما:

دانستن اینکه شما وجود دارید و در زمان نیاز به خدمات، شما را بیاد آورند. مطرح شدن در رسانه های عمومی شما را به یاد مردم می آورد و رفتارتان را مقابل چشم آنها قرار می دهد. مطرح نشدن در مطبوعات زیان آور است. ضرب المثل ” از دل برود هر آنکه از دیده برفت”. احتمالاً در دنیای تجارت بیش از هر جای دیگری مصداق دارد.

۳-      جلب توجه مردم :

اگر از مردم اتتظار دارید بدانند شما می خواهید چه کاری انجام دهید، بهتر است به آنها بگوئید متکی به دیگران نباشید و از تبلیغ واهمه نداشته باشید.

۴-      بهبود تصویر اجتماعی: 

تصویر بهتر نتیجه طبیعی تمام افکار عمومی مثبت است وقتی مردم مرتباً نام شما را در مطبوعات معتبر ببینند، این ذهنیت در آنها ایجاد می شود که شرکت شما سازمان موفقی است.

۵-      تبدیل شدن به یک ” البته”:

یکی از عوامل اصلی در تبدیل شدن به یک “البته”، این است که دائماً فعالیت ها، دستاوردها و توانایی های خود را از طریق مطبوعات به مشتری های بالقوه خود یادآوری کنید فروش محصولات با کیفیت بالا یا ارائه یکسری خدمات ویژه عامل مهم دیگری در شهرت یافتن یک “البته” است.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  تئوری پنجره شکسته

۶-      تحت تاثیر قرار دادن:

 مشتری ها، بانک ها، سرمایه گذاران احتمالی و غیره بر پایه اخبار و مقالات درج شده در مورد شرکت شما ( که در واقع یا خودتان آن را نوشته اید یا کسی برای شما کار می کند) غالباً شما را به عنوان سازمانی گسترده تر و تاثیر گذارتر از آنچه شما ممکن است واقعاً باشید فرض می کنند.

۷-      تشویق افراد گروه : 

با قدردانی از زحمات افراد دیگر گروه مانند همکاران، مقاطعه کاران جزء، مدیران، روساء، مشتری ها و سایر فروشندگان در مقابل جمع، نه تنها آنچه را که حقشان است به آنها می دهید، بلکه شهرت بی حد و حسابی هم ایجاد می کنید که چندین برابر آن به خود شما باز خواهد گشت.

۸-      قدردانی از کارمندان:

 افراد خود را فراموش نکنید، قدرشناسی و پاداش دادن نقش مهمی را در رضایت کارکنان بازی می کند و تمجید در مقابل دیگران تاثیر بسیار زیادی دارد.

(( با تشکر از جناب آقای مهدی عباسی برای مطلب ارسالی))

https://monajemi.ir/?p=4403

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.