Data Loading...

تا به حال دقت کردید چرا بعضی روزها خیلی سر حال هستید و بعضی روزها بی حال ! با کمی تامل در محیط اطراف خود متوجه می‌شویم که همه چیز دوره‌های خاص خودش را دارد .دانشمندان به وجود سیکل‌هایی در بدن انسان پی بردند که بیوریتم نامیده می‌شوند. انواع سیکل بیوریتم در بدن انسان به سه سیکل فیزیکی ، احساسی و ادراکی تقسیم می‌شود.

سیکل فیزیکی از بافت ماهیچه ها نشات میگیرد و هر ۲۳ روز تکرار میشود که در روزهای دوم تا یازدهم در حال شارژ شدن است وتا روز ۲۳ در حال تخلیه ، اما سیکل احساسی که دوره آن ۲۸ روزه میباشد و بیشتر به سیستم عصبی افراد تسلط دارد. وقتی این سیکل بین روزهای ۲ تا ۱۶ میباشد از لحاظ احساسی سر شار از انرژی و خوش بینی هستیم و بعد از آن رو به افول می باشد .احساسات سیکل ادراکی که هر۳۳ روز طی میشود و نشات گرفته از سلولهای مغزی  بوده و دوران روزهای ۲تا ۱۹ بهترین شرایط یادگیری را داریم اما بعضی روزها تمام این سیکل‌ها در نوار پایین جدول خود قرار دارند که روزهای بحرانی و صفر ما هستند و برعکس بعضی از روزها  نوار در بالای جدول قرار دارند که جزو روزهای به یادماندنی زندگی ما خواهدبود.

در واقع بیوریتم، نبض حیات یا زیست آهنگ، علم و دانشی است که بواسطه آن ریتم‌های بدن انسان شناخته می‌‌شود و براساس نظریه بیوریتم، سطوح مختلفی از انرژی از همان ابتدای تولد در انسان وجود دارد. در واقع شروع و پایان هر چرخه بر اساس تاریخ تولد فرد تعیین می‌شود. این انرژی در یک بازه زمانی مشخص، کم و زیاد می‌شود و بر رفتار و حالات انسان تاثیر می‌گذارد.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  نامی ماندگار در مدیریت و صنعت

نمودار بیوریتم به شکل نمودارهای سینوسی رسم و تحلیل می‌شوند. اگر کمی با علم ریاضی آشنا باشید، حتما می‌دانید که نمودارهای سینوسی، به شکل موج رسم می‌شوند. این نمودارها دارای نقاط اوج یا مثبت (ماکزیمم) و فرود یا منفی (مینیمم) و بحرانی هستند.

ناحیه مثبت همان ساعات و روزهایی هستند که افکار مثبت دارید،کارها را به خوبی انجام می‌دهید و مطمئن هستید که قدرت و توان خوبی دارید. در واقع موفقیت بی چون و چرا برای شماست؛ البته منظور این است که از تلاش‌هایتان بهترین نتیجه را می‌‌گیرید.

ناحیه منفی همان لحظاتی هستند که تمام تلاش‌تان را می‌کنید، اما خیلی کمتر از آنچه که تلاش کرده‌اید، بدست می‌آورید. حالتان خوب نیست، بی‌حوصله و خسته هستید. بیشتر دوست دارید تنها باشید و کسی آرامش‌تان را برهم نزند. زمانی که این روزها را سپری می‌کنید، بهتر است آنچه را که در روزهای مثبت بدست آورده‌اید را تثبیت کنید. این بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

روزهای بحرانی روی نمودار زمانی است که از نقطه مثبت به سمت نقطه منفی ( و یا بالعکس) در حال تغییر هستید. در این روزها آشفته هستید و بهتر است تصمیم‌گیری‌های مهم را انجام ندهید. تمرکزتان به شدت پایین است و شاید به نفعتان باشد که خود را درگیر مسائل نکنید.

https://monajemi.ir/?p=37601

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.