به نظر می‌رسد سبک زندگی مینیمالیستی به مسابقه‌ای برای «کمترداشتن» تبدیل شده است. منتها این‌گونه نیست که روش‌هایی که برخی افراد برای سبک زندگی مینیمال دارند برای همه افراد جواب بدهد؛ مثلا اگر فرزند کوچکی داشته باشید، زندگی‌کردن فقط با یک کوله‌پشتی نمی‌تواند زندگی شما را ساده‌تر کند، بلکه باعث سخت‌ترشدن آن هم می‌شود.

وقتی صحبت از سبک زندگی مینیمالیستی می‌شود ممکن است افرادی را به‌ خاطر بیاورید که از کل وسایل زندگی فقط یک چمدان لباس و یک لپ‌تاپ دارند. منتها اگر این رویکردهای افراطی را کنار بگذاریم، سبک زندگی مینیمالیستی می‌تواند ما را از بند بسیاری از استرس‌ها و حتی فشارها و هزینه‌های سنگین مالی رها کند.

حقیقت این است که کم‌کردن وسایل و خلوت‌کردن محیط اطراف می‌تواند ما را شادتر و روانمان را سالم‌تر کند؛ اما اگر برای کاهش وسایل و متعلقات خودمان تحت‌فشار قرار بگیریم، بیشتر دچار استرس می‌شویم. در واقع، هدف اصلی سبک زندگی مینیمالیسم این است که برای آنچه واقعا در زندگی می‌خواهید فضایی فراهم کنید.

حتما برایتان سؤال شده پس مینیمالیسم چیست؟ ساده‌ترین جوابی که می‌توان به این سؤال داد این است که مینیمالیسم یعنی داشتن متعلقات کمتر.

در واقع، سبک زندگی مینیمال یعنی فقط چیزهایی داشته باشیم و وقتمان را برای چیزهایی بگذاریم که برایمان اهمیت دارند و به آن نیاز داریم. در سبک زندگی مینیمالیستی، وقتمان را برای چیزهایی می‌گذاریم و پولمان را برای چیزهایی هزینه می‌کنیم که بیشترین اهمیت را دارند و ما را در دستیابی به اهدافمان کمک می‌کنند. با این کار، حواس‌پرتی ما برای داشتن وسایل بیشتر، کم می‌شود و تمرکزمان روی هدف اصلی افزایش می‌یابد. 

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  باهم بودن را قدر بدانیم

سبک زندگی مینیمالیستی به‌ معنای کمتر کردن دارایی‌ها و لذت‌ بردنِ بیشتر از تمام آن چیزی است که در اختیار داریم. برای مینیمالیست‌ شدن لازم نیست خانه و زندگی خود را بفروشید و با یک کوله‌پشتی زندگی را ادامه دهید. از همین امروز می‌توانید خرید وسایل اضافه و انجام کارهای بیهوده را کمتر کنید و تلاش کنید آن چیزی که در اختیار دارید به بهترین شکل استفاده کنید.

به‌ مرور زمان سعی کنید زندگی‌تان را خلوت‌تر کنید: از کنارگذاشتن وسایل اضافه گرفته تا قطع‌کردن روابط سمی و بیهوده. با این روش‌ها می‌توانید زندگی شادتر و بدون استرس را تجربه کنید.

https://monajemi.ir/?p=36838

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.