Data Loading...

Moral Intelligence

چند سالی است که مساله اخلاق در سازمان بسیار مورد بحث و توجه قرار گرفته است. به عبارتی بیشتر سازمان‌ها در شرایطی قرار دارند که باید مسایل درست و نادرست بار دیگر در آنها تعریف شود . هوش اخلاقی در سازمان در همه رده ها ،از بالاترین تا پایین ترین، مطرح است و همه افراد باید هوش اخلاقی را رعایت کنند.

امروزه در تجزیه و تحلیل رفتار سازمان‌ها، پرداختن به اخلاق و ارزش‌های اخلاقی یکی از الزامات است؛ زیرا نماد بیرونی سازمان‌ها را رفتارهای اخلاقی آنها شکل می‌دهد. بنابراین به کمک هوش اخلاقی می‌توان تعهد و اعتماد را در سازمان حاکم کرد. در این صورت است که می‌توانید از موفقیت و تدوام سازمان خود مطمئن باشید.

هوش اخلاقی به توانایی تشخیص درست از نادرست است ، یعنی به کمک هوش اخلاقی می‌توانید اعتقادات محکم و راسخی داشته و توانایی عمل کردن به آنها را دارا باشید . هوش اخلاقی به توانایی  اعمال اصول اخلاقی در اهداف شخصی، ارزش‌ها و فعالیت‌های فرد  اشاره دارد و به معنای ظرفیت و توانایی درک مسائل خوب از مسائل بد است.

در  رابطه با هوش اخلاقی مقاله‌ای توسط آقای حمید مظاهری‌راد تهیه و منتشر شده است که در صورت علاقمندی می‌توانید آن را از لینک زیر دانلود فرمایید :

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  بورس در بیست دقیقه

https://monajemi.ir/?p=33938

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.