توسعه روزافزون تکنولوژی و ارتباطات آنچنان انسان ماشینی را درگیر و گرفتار خود کرده که اندک تفکری برای اندیشیدن در برخی موارد را از او سلب می کند .در این میان افرادی با استفاده از ابزار اسکم و یا روش های کلاهبرداری الکترونیکی سعی در ناپایدار کردن این فضای در حال توسعه دارند .

به عبارت دیگر اسکم «Scam» نوعی کلاهبرداری است که توسط افراد کلاهبردار برای دزدیدن پول یا اطلاعات و یا قانع کردن افراد برای نصب برنامه های کلاه برداری یا باج افزار استفاده می شود.

تعدادی از اسکم ها عبارتند از:

  • صفحات فیشینگ
  • طرح های‌ پانزی یا هرمی
  • صرافی و کیف پول‌های‌ جعلی
  • بدافزار
  • اسکم های‌ قدیمی
  • ICO های‌ کلاهبرداری

فرستندگان اسکم از تلفن, ایمیل, پیامک و خدمات پستی برای برای تماس با مردم استفاده می کنند. در این نوع از کلاه برداری ها, فرد کلاه بردار با جعل اطلاعات سعی مینماید تا فرد را قانع نماید که باید بر روی لینکی کلیک نماید یا اطلاعات خود را در وب سایتی وارد و یا بروز نماید.
این کلاه برداران معمولا با جعل آدرس های ایمیل یا بیان داستان هایی مبتنی بر هک کردن رایانه افراد و درخواست باج برای عدم افشای اطلاعات آنها یا بلاک شدن اکانت آنها به دلیل عدم فعالیت یا …. سعی مینمایند اطلاعات واقعی افراد را بدست آورده و برای استفاده های آتی خود نگهداری نمایند.
بهترین راه برای مقابله با این نوع کلاه برداری های اینترنتی, عدم یازکردن ایمیل های ارسالی و کلیک نکردن بر روی لینکها و عدم دانلود برنامه های ضمیمه شده به ایمیل های اینچنینی میباشد.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  استفاده از هوش مصنوعی در سازمان

در سایت اسکم طبق معمول آدرس و عدد افراد گرداننده وجود ندارد یا اطلاعات بـه اشتراک گذاشته شده نادرست هستند. نادرست‌های‌ نگارشی و دستوری در محتوای سایت نیز میتواند شـما را درمورد اسکم بودن سایت بـه شک بیاندازد. هنگام استفاده از یک وب‌سایت جدید بـه همه ی ویژگی‌های‌ ظاهری غیر معمول توجه کنید تا هیچوقت مورد کلاهبرداری قرار نگیرید.

https://monajemi.ir/?p=32886

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.