کیف پول الکتروم Electrum مخصوص بیت کوین بوده و سادگی، امنیت و سابقه بالایی دارد. در این مطلب بیشتر با والت Electrum برای ذخیره کردن Bitcoin آشنا خواهیم شد.

Electrum، یکی از اولین کیف پول‌های بیت کوین است که در اواخر سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این یک کیف پول سبک و بدون زحمت است و به سادگی می‌توان از آن استفاده کرد؛ الکتروم به شدت کاربرپسند است! در عین حال نیز از امنیت بالایی برخوردار است.

در حالی که الکتروم دارای چندین ویژگی از جمله پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری و همچنین امکان تعیین هزینه مبادله بیت کوین است، در بیشتر موارد ویژگی‌ها و قابلیت‌های کمتری نسبت به کیف پول‌های مدرن دارد.

شما همیشه باید قبل از بارگیری یا نصب کیف پول بیت کوین تحقیقاتی انجام دهید. در اینجا نکاتی را پیرامون پول Electrum به شما ارائه خواهیم کرد که مهمترین آن‌ها نوع ارز‌های دیجیتالی است که در والت الکتروم ذخیره می‌شوند.

الکتروم فقط برای افرادی که به فضای بلاک چین می‌پیوندند طراحی نشده است، بلکه به منظور استفاده معامله‌گران ارز‌های دیجیتال و سرمایه‌گذارانی ساخته شده که از قبل می‌دانند بیت کوین چگونه کار می‌کند. هیچ فیلم یا دستورالعمل مشخصی برای آن ارائه نشده و رابط کاربر گرافیکی از زمان معرفی کیف پول، از نزدیک به یک دهه پیش تا‌کنون، تغییر چندانی نکرده است.

معامله گرانی که می‌خواهند یک کیف پول ساده مرده، بدون هیچ گونه ویژگی فانتزی در اختیار داشته باشند، الکتروم را مفید می‌دانند!

اولین قدم دانلود الکتروم به طور مستقیم از وب سایت رسمی آن است. حتما Electrum را از وب سایت اصلی دانلود کنید چرا که وبسایت‌های کاذبی هستند که نسخه‌ای مشابه کیف پول الکتروم را طراحی می‌کنند. به این طریق بیت‌ کوین‌های شما در معرض سرقت قرار می‌گیرند.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  کندل در بازار سرمایه

بعد از بارگیری، کیف پول با فایل دارای پسوند exe را باز کرده و این مراحل را دنبال کنید:

  • در این مرحله الکتروم از شما می‌پرسد که چگونه می‌خواهید به سرور متصل شوید که در جواب این سئوال گزینه Auto Connect را انتخاب کنید.
  • کیف پول جدید را در بخش “a new wallet” نام‌گذاری کنید یا اینکه نام آن را به عنوان کیف پول پیش‌فرض “default_wallet” قرار دهید.
  • گزینه “standard wallet” را به حالت انتخاب شده بگذارید و روی next کلیک کنید.
  • “create a new seed” را نیز به حالت انتخاب شده بگذارید و روی next کلیک کنید.

اکنون الکتروم عبارت «سید» را برای شما فراهم می‌کند. این عبارت بسیار مهم است و از آن یک نسخه کاغذی تهیه کنید و در جای امنی نگهدارید. هرگز عبارت سید را به صورت یک فایل دیجیتال روی رایانه خود ذخیره نکنید.

حالا رمز عبور را برای کیف پول خود انتخاب کنید. اگر گذرواژه را فراموش کرده‌اید، می‌توانید کیف پول را با عبارت سید خود مجددا راه اندازی کنید. به یاد داشته باشید در صورت از دست دادن عبارت Seed، دارایی بیت کوین شما برای همیشه از دست می‌رود.

حالا کیف پول بیت کوین شما به راحتی راه‌اندازی شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

دریافت آدرس الکتروم ساده است. تنها باید کیف پول را باز کرده و روی گزینه receive کلیک کنید و مستقیما در زیر آن آدرس بیت کوین ظاهر می‌شود.

شما می‌توانید مقدار زیادی بیت کوین را به این آدرس ارسال کنید. فقط پیش از استفاده از Electrum برای ذخیره مقادیر قابل توجهی بیت کوین، مطمئن شوید که از عبارت سید خود در مکان‌های متعدد کپی غیرالکترونیکی تهیه کرده باشید.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  بیت‌کوین رایگان با بازی روزانه

Electrum از هرگونه تراکنش معتبر بیت کوین، صرف نظر از این که از کجا منشا گرفته، پشتیبانی به عمل می‌آورد. دریافت‌کننده تراکنش از یک شخص یا یک سازمان یا یک تجارت باشید، تا زمانی که از شبکه بیت کوین استفاده کنید، الکتروم از آن پشتیبانی می‌کند.

بنا برگزارش‌ها، پیش از آن که الکتروم بتواند خطر را برطرف کند، میلیون‌ها نفر از دست رفتن دارایی‌هایشان را گزارش دادند. در حالی که این رویداد بسیار تاسف آور بود، همانطور که قبلا اشاره شد، فقط کاربرانی که نسخه جدیدی از الکتروم را بارگیری کردند، تحت تاثیر قرار گرفته و خود کیف پول به خطر نیفتاد.

با در نظر گرفتن این موضوع Electrum ایمن است، به شرط آنک ه عبارت سید خود را در جای امنی نگه دارید و نسخه‌های جدید الکتروم را مستقیما از وب سایت اصلی بارگیری کنید. نسبت به هر پیام به‌روزرسانی که از طریق کیف پول الکتروم سرچشمه می‌گیرد، مشکوک باشید.

از سال ۲۰۱۱ کیف پول الکتروم تنها بیت کوین را پشتیبانی کرده ‌است و به احتمال زیاد در آینده نیز به همین شکل باقی می‌ماند. در صورت حمایت از سکه‌های دیگر، نامزدهای احتمالی بیت کوین کش و لایت کوین هستند که با کدهای مشابه بیت کوین اجرا می‌شوند.

برای رفتن به صفحه اصلی، کیف پول خود را باز کرده و رمز عبور را وارد کنید. از آنجا می‌توانید روی گزینه “Receive” کلیک کنید.

در بالا یک آدرس بیت کوین نمایش داده می‌شود. این آدرس را کپی و جای گذاری کرده و از آن برای ارسال بودجه به کیف پول خود استفاده کنید. در زیر آدرس چندین مربع دیگر مانند “description” و “requested amount” وجود دارد که این موارد را می‌توان نادیده گرفت.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  رمزارزها پس از هاردفورک شانگهای اتریوم

توجه داشته باشید، هر بار که تراکنشی دریافت کنید، Electrum آدرس جدیدی را برای استفاده شما ایجاد می‌کند. این یک ویژگی امنیتی است که ردیابی همه تراکنش‌های شما را برای یک شخص ثالث دشوار می‌سازد. توصیه می‌شود هر بار به جای استفاده مجدد از آدرس قدیمی، از آدرس جدید استفاده کنید.

همانطور که قبلاً در این بررسی ذکر شد، بهترین راه برای به روزرسانی Electrum بارگیری یک نسخه جدید از کیف پول به طور مستقیم از وب سایت الکتروم  است. به سادگی پرونده .exe را بارگیری و پیام ها را دنبال کنید. به روزرسانی الکتروم فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

لجر نانو ایکس و لجر نانو اس، بهترین کیف پول‌های سخت افزاری برای استفاده با الکتروم  هستند.

https://monajemi.ir/?p=32379

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.