در این روزها بازار خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین بسیار داغ است و زمانی که بیت کوین وارد روند افزایشی می شود سرمایه گذاران زیادی تصمیم می گیرند که در این ارز دیجیتال و رمز ار زهای دیگر سرمایه گذاری کنند.همچنین زمانی که ارز های دیجیتال رو به افزایش است اصطلاحات زیادی در این بازار به گوش می رسد.یکی از این اصطلاحات شاخص دامیننس بیت کوین Bitcoin dominance است .

اگر بخواهیم در ابتدا یک تعریف کلی از دامیننس داشته باشیم میتوانیم بگویم دامیننس به معنی تسلط یا سلطه است.یعنی این شاخص درصد سهم آن ارز از کل بازار را نشان می دهد به طوری که این روزها شاخص  دامیننس را درباره ارز دیجیتال بیت کوین زیاد می شنویم.

منظور از دامیننس بیت کوین Bitcoin dominance  این است که تسلط ارز دیجیتال بیت کوین در بازار ارز های دیجیتال چقدر است ؟به عنوان مثال اگر سرمایه کل در بازار کریپتو  حدود ۱۰ میلیون باشد و شاخص دامیننس بیت کوین عدد ۶۰ باشد یعنی ۶۰ درصد کل بازار ارز دیجیتال مربوط به بیت کوین است و درصد مربوط به آلت کوین ها ۴۰ در صد می باشد و عبارتی می توان نتیجه گرفت زمانی که قیمت بیت کوین بالا میرود  شاخص دامیننس هم در حال افزایش است و یعنی تریدر ها تمایل بیشتری دارند که سرمایه خود را روی بیت کوین معامله کنند .

یک نکته قابل توجه این است که  هر زمان که  معیار دامیننس بیت کوین  Bitcoin dominance رو به افزایش است ، قیمت بیت کوین نیز افزایش پیدا می کند.به عبارتی تریدر ها تمایل بیشتری به بیت کوین دارند اما زمانی که دامیننس بیت کوین روبه کاهش است. تریدر ها تمایل دارند که سرمایه خود را روی آلت کوین ها ببرند. و تجربه نشان داده در این شرایط آلت کوین ها افزایشی می شوند .

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  محاسبه قیمت سهام برای روز بعد

بالعکس زمانی که دامیننس بیت کوین کاهش می یابد، سرمایه ها به مرور از بیت کوین خارج و به سمت آلت کوین ها وارد می شود و در این برهه های زمانی ما شاهد ریزش های قیمت بیت کوین و رشدهای قابل توجه از آلت کوین ها خواهیم بود و در این مواقع ترید آلت کوین ها هم بسیار جذاب و سودآور هست.

شایان ذکر است که شما برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین و آلت کوین در کنار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ، شاخص دامیننس را بررسی می کنید .صرفا شاخص دامیننس نمی تواند معیار مناسبی برای خرید یا فروش شما باشد.

https://monajemi.ir/?p=32282

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.