انواع مختلفی استراتژی های بازاریابی در هر کسب و کار وجود دارد و ساختار آنها شامل تجزیه و تحلیل نیازهای کسب و کار شما، مخاطبان هدف و مشخصات محصولات شما می‌شود.

به طور کلی به دو نوع اصلی از استراتژی های بازاریابی اشاره می شود که عبارتند از:

  1. بازاریابی کسب و کار به کسب و کار (B2B)
  2. بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده (B2C)

شایع ترین نوع بازاریابی، بازاریابی کسب و کار به مشتری است که در اینجا به استراتژی های این نوع بازاریابی می‌پردازیم.

  • بازاریابی پرداختی (تبلیغاتی)

این نوع بازاریابی شامل رویکردهای چندگانه در بازاریابی است. مانند تبلیغات سنتی به صورت تبلیغات تلوزیونی یا تبلیغات چاپی. همچنین یکی از شناخته ترین انواع بازاریابی از این نوع بازاریابی اینترنتی است که بازاریابی اینترنتی نیز انواع مختلفی دارد مانند (PPC)

  • بازاریابی سببی (بازاریابی مبتنی بر علت)

بازاریابی سببی باعث ایجاد پیوند بین خدمات و محصولات یک شرکت با یک علت یا موضوع اجتماعی می‌شود. این نوع بازاریابی به بازاریابی مبتنی به علت نیز شناخته می‌شود.

  • بازاریابی رابطه

این نوع بازاریابی اساسا بر روی ساختار مشتری تمرکز دارد که شامل بهبود روابط موجود با مشتریان و بهبود وفاداری مشتری است.

  • بازایابی مخفی

این نوع استراتژی بازاریابی بر بازاریابی محصول تمرکز دارد، در حال که مشتریان از استراتژی های بازاریابی بی اطلاع هستند. به این نوع بازاریابی بازاریابی نهان نیز گفته می‌شود.

  • بازاریابی کلامی یا شفاهی

این نوع بازاریابی کاملا بر این اساس است که شما چه احساسی به مردم منتقل می‌کنید. بازاریابی کلامی یا شفاهی به طور سنتی مهم ترین نوع استراتژی بازاریابی است به طوری که در دنیای کسب و کار شنیدن بسیار مهم است. زمانی که شما به مشتریان خدمات با کیفیت ارائه می‌دهید، احتمال اینکه آنها شما را تبلیغ کنند بسیار مهم است.

  • بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی به عنوان بازاریابی ابری نیز شناخته می‌شود که معمولا در اینترنت اتفاق می‌افتد. در این نوع بازاریابی تمام آیتم های بازاریابی در اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شوند و از طریق روش های مختلف بر روی سیستم عامل های مختلف تبلیغ می‌شوند.

  • بازاریابی معاملاتی

بخش فروش در یک کسب و کار، چالش برانگیزترین کار است. حتی برای بزرگترین خرده فروشان نیز فروش همیشه دشوار است، به ویژه هنگامی که حجم بالایی از اهداف وجود دارد. با این حال با استراتژی های جدید بازاریابی، فروش آنقدرها هم سخت نیست.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  اهمیت داده در استراتژی کسب و کار

در بازاریابی معاملاتی، خرده فروشان مشتریان را با دادن کوپن های خرید، تخفیف و جایزه تشویق به خرید می‌کنند. این کار باعث افزایش شانس فروش و ایجاد انگیزه در مخاطبان هدف برای خرید محصولات تبلیغاتی می‌شود.

  • بازاریابی تنوع

در این نوع بازاریابی، مخاطبان هدف خود را با سفارشی سازی و ادغام استراتژی های بازریابی مختلف جذب می‌کند. این نوع بازاریابی جنبه های مختلف مانند فرهنگ، عقاید، نگرش ها، دیدگاه ها و دیگر نیازهای خاص را پوشش می‌دهد.

  • سخن پایانی

استراتژی های بازاریابی ترویج، تبلیغات و فروش محصولات و خدمات را بسیار ساده تر ساخته است. این استراتژی ها همچنین مخاطبان را هدف قرار می دهد و باعث ایجاد اطمینان از پیشرفت مناسب در کسب و کار خواهد شد. پس مدیران و رهبران هر کسب و کار باید برای پیشبرد اهداف خود و پیشرفت در کسب و کار انواع مختلف استراتژی های بازاریابی را بیاموزند .

https://monajemi.ir/?p=32201

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.