فرق بین عطر، ادو پرفوم، ادو توالت و ادو کلن در چیست؟

فرق این محصولات تنها در میزان غلظت عصاره روغنی سازنده بوهای مختلف است . بدیهی است هر قدر غلظت عصاره روغنی در یک بو بیشتر باشد ، ماندگاری اش بیشتر خواهد بود.

غلیظ ترین عصاره ، عطر یا perfume نام دارد با غلظتی بین ۴۰-۱۵ درصد خالص ترین و ماندگارترین بوهاست و در عین حال گرانترین نوع عطر است و بعد از آن به ترتیب ، Eau de Perfume با غلظتی در حدود ۱۵-۷ درصد رایج ترین نوع عطر است که ماندگاری مناسبی دارد و به گرانی عطر هم نیست.

ادو توالت (Eau de Toilette) در حدود ۶-۱ درصد غلظت داشته و بوی ملایمی دارد که ماندگاری زیادی هم ندارد و برای تمدید بوی آن باید چندین بار در طول روز از آن استفاده شود و آخر از همه ادوکلن (Eau de Cologne) است که در واقع همان ادو توالت (Eau de Toilette) است ، بویی ملایم دارد و ماندگاری اش نیز به همان اندازه است.

در After Shave های مخصوص آقایان کمترین مقدار عصاره روغنی بکار می رود به همین دلیل دوام بویش از بقیه کم تر است.

  • چرا بعضی از بوها نسبت به بقیه ماندگاری بیشتری دارند؟

اشخاصی که پوستی چرب دارند معمولا بوی عطرشان نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، ماندگاری بیشتری دارد . زیرا پوست چرب به طور طبیعی مرطوب است و رطوبت باعث نگهداری و ماندگاری بوی عطر می شود.

  • چه کنیم تا بوی عطرمان بیشتر بماند؟

همانطور که گفته شد ماندگاری بوی عطر بسته به خشک یا چرب بودن پوست ، در افراد مختلف متفاوت است. در صورت امکان در طول روز ، استفاده از عطر خود را تجدید کنید . متخصصین تولید محصولات بهداشتی توصیه می کنند که عطر را به پشت گوش ها و گردن خود بزنید و مقدار کمی را هم بر روی پوست بدنتان استفاده کنید . با این کار بوی عطر شما پخش می شود و سریع از بین نمی رود . یک اسپری کوچک روی موها باعث می شود بوی عطر شما در تمام روز باقی بماند .

  • چرا همه عطرها الکل دارند؟
خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  شغل عجیب ولی جالب

زیرا الکل باعث می شود که بو روی پوستتان نمانده و از پوست شما متصاعد شود . بدون وجود الکل در عطر ، شما تنها کسی خواهید بود که متوجه می شوید عطر زده اید .

  • فرق بین لوسیون و ژل After Shave چیست؟

لوسیون After Shave پوست را می سوزاند و به بسته شدن منافذ پوست بعد از اصلاح صورت کمک می کند اما ژل After Shave تنها خنک کننده و تسکین دهنده پوست صورت است.

  • ژل حمام چیست ؟

ژل حمام در واقع همان صابون است که هم برای استفاده خانم ها و هم آقایان ساخته میشود، به خوبی کف می کند و بوی مطبوعی روی پوست شما باقی می گذارد.

  • چه کنیم که عطرمان دیرتر فاسد شود ؟

شیشه عطر را در محل خشک، خنک و به دور از پنجره و نور خورشید نگه دارید؛ زیرا نور خورشید باعث بروز اختلالاتی در مواد تشکیل دهنده عطر شده و آن را از بین می برد. به طور کلی برای اینکه شیشه عطر عمر بیشتری داشته باشد، پیشنهاد می شود آن را همیشه درون جعبه اش نگه داری کنید .

( باتشکر از آقای مجید خوش منظر برای مطلب ارسالی )

https://monajemi.ir/?p=3177

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.