سمبل بازار بورس شما را یاد چه می اندازد؟ آیا تعجب نمی کنید که از ۴ حیوان به عنوان سمبل بازار بورس یاد می شود که از زمان های گذشته تاکنون نام این حیوانات سمبل بازار بورس بوده است.

  • بازار گاوی (Bull market )

گاو نماد قدرت و شکوه می باشد و در بازارهای سهام معرف بازاری صعودی و رو به رشد است و بازاری که کلیت آن صعودی بوده و تقاضا برای سهام زیاد و عرضه کم می باشد.در بازارهای گاوی توان خریداران بیشتر از فروشندگان می باشد و معمولا اکثر سرمایه گذاران در این بازارها به سودهای رویایی دست می یابند . هنر یک معامله گر حرفه ای در این است که بازارهای گاوی را به خوبی تشخیص داده و از رشد سهام نهایت سود و استفاده را ببرد.

  • بازار خرسی (Bear Market )

خرس نماد شکست می باشد و در بازارهای سهام نمایانگر بازاری نزولی و رو به پایین است . در این بازارها اکثریت بازار نزولی بوده و عرضه سهام زیاد بوده و تقاضا کم می باشد. در بازارهای خرسی برعکس بازار گاوی، توان فروشندگان بیشتر از خریداران بوده و کلیت بازار در حال فروش سهام خود می باشند. به همین خاطر بازار تمایل به ریزش دارد و یک معامله گر حرفه ای باید توان تشخیص بازارهای خرسی را داشته و از آن دوری کند.

  • بازار خوکی (Pork Market)

خوک نمادی از حرص و طمع می باشند . معامله گرانی که نمادی از خوک ها هستند، تعداد بیشماری از افراد را در بازار تشکیل می دهند و این افراد معمولا سودهای به دست آورده خود را به دلیل طمع بیش از حد از دست می دهند.چنین افرادی یا سودی در بازار کسب نمی کنند و یا سودهای بسیاز ناچیزی به دست می آورند. چنانچه این گروه بر طمع خود فائق شوند، توانایی کسب سودهای بالایی را دارند.

  • بازار گوسفندی (Sheep market )

گوسفند نماد معامله گران ترسو می باشد. این دسته معمولا از دیگران پیروی می کنند و گاهی در لباس گاوها و گاهی هم در لباس خرس ها نقش آفرینی می کنند و به دنبال گاوها و خرس ها در بازار هستند. هر حرکتی که از سوی معامله گران دیگر رخ دهد، همان را انجام می دهند.این گروه اکثریت بازار سهام را تشکیل می دهد. یک معامله گر حرفه ای چنانچه قادر به شناسایی رفتار این گروه باشد، می تواند معاملات سودآوری داشته باشد.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  کریپتوکارنسی چیست؟

این ۴ حیوان که در این خلاصه به آنها اشاره شد نمادی از رفتار معامله گران در بازارهای سهام می باشند و تنها جنبه نمادین دارند چرا که از دیرباز از این حیوانات به عنوان سمبل بازار بورس نام برده می شود.

شناسایی رفتار اکثریت بازار نقطه قوت یک معامله گر حرفه ای می باشد. خود را ملزم کنید که این چهار گروه را در بازار شناسایی کنید و از تحلیل رفتار آنها برای خود در بازار سود به دست آورید.

https://monajemi.ir/?p=30723

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.