درس استراتژی در دانشگاه‌های مختلف جهان با عناوین متفاوتی ارائه می‌شود . استراتژی، برنامه ریزی استراتژیک، استراتژی در مدیریت، مدیریت استراتژیک و استراتژی کسب و کار، از جمله عنوان‌هایی هستند که برای دوره استراتژی به‌ کار می‌روند .با این حال معمولاً وسواس چندانی در انتخاب عنوان دوره های آموزش استراتژی وجود ندارد.

فرد آر دیوید در کتاب مدیریت استراتژیک خود (که از منابع شناخته‌ شده‌ جهان است) تأکید می‌کند که برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت استراتژیک را می‌توان معادل دانست زیرا مدیران کسب و کار، اصطلاح برنامه ریزی استراتژیک و جامعه‌ دانشگاهی، اصطلاح مدیریت استراتژیک را ترجیح می‌دهند و هر دو گروه، تقریباً یک موضوع را مد نظر دارند.

از جمله سرفصل‌های دیگر که در بحث استراتژی و مدیریت استراتژیک مورد توجه قرار می‌گیرد، مروری بر تاریخچه استراتژی و نیز انواع مکتب‌های استراتژی است . قصد داریم خلاصه بخش اول کتاب مدیریت استراتژیک که در بالا بدان اشاره شد را برای بهره برداری علاقمندان به اشتراک گذاشته تا بهره مندی از آن بعمل آید .

برای دانلود خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید ترجمه دکتر علی  پارساییان و دکتر سید محمد اعرابی به لینک زیر  مراجعه فرمایید :

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  ارزیابی عملکرد(فصل9)

https://monajemi.ir/?p=29895

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.