پارک وکیل آباد از تفرجگاه های قدیمی و زیبای مشهد که در جنوب غربی مشهد و انتهای بلوار وکیل اباد واقع شده و با بلوار عریض و زیبای وکیل آباد به میدان آزادی مرتبط می شود .

وکیل آباد به علت قدمت خود و قرار گرفتن در دره ای با صفا و هوای مطبوع از دیر باز مورد توجه اهالی شهر و مسافران بوده است . پارک جنگلی وکیل آباد که درگذشته به نام میرطراز یا باغ وکیل آباد شناخته می شده ، درسال ۱۳۴۸ توسط مالک آن، حسین آقای ملک، به صورت رسمی وقف استفاده عموم گردید و به بلدیه آن زمان (شهرداری مشهد) واگذار گردید .

پارک وکیل آباد مشهد که از گذشته به عنوان یکی از نقاط خوش آبُ هوا شناخته می شده امروز هم مد نظر ساکنین مشهد و همچنین گردشگران و زائران مشهد قرار گرفته است.این پارک به مساحت ۷۰ هکتار دارای طبیعتی فوق العاده است و از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار می باشد.

می توان در این باغ زیبا از درخت های کهنسال چنار و کاج و همچنین منظره فوق العاده رودخانه ی فصلی لذت برد .آب درختان بوستان وکیل آباد توسط قنات وکیل آباد تامین می‌شود که سرچشمه این قنات بند گلستان است.

این پارک که بنابر طبیعت زیبا و همچنین جذابیت های طبیعی و آبُ هوای مطبوع خود به عنوان ییلاق مورد توجه محلی های شهر بوده و امروز از زیباترین نقاط گردشگری داخل شهر مشهد محسوب می شود و روزانه توسط مسافرانی که به مشهد سفر کرده اند ، مورد بازدید قرار می گیرد.از دیگر جذابیت های این منطقه گردشگری می توان به باغ وحش وکیل آباد نیز اشاره کرد که در حاشیه پارک وکیل آباد احداث شده و از دیگر جذابیت های منطقه برای گردشگران محسوب می شود . کوهستان پارک شادی دارای وسایل سرگرمی و تفریحی نیز در ظلع شمالی این پارک چنگلی قرار گرفته که در حدود ۱۸ هکتار وسعت دارد اما در حال حاضر از آن استفاده نمی شود  . 

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  جنگلی در بام ایران زمین

https://monajemi.ir/?p=29226

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.