شناخت روانشناسی کار برای مدیران در سازمانها و ادارات از اهمیت خاصی برخوردار است.بدیهی است که هر اندازه مدیران بر مباحث روانشناسی کار تسلط داشته باشند آنان قادر خواهند بود که مدیریت موثرتری را در ارتباط با کارکنان به پیش ببرند.

روانشناسی کاربردهای گوناگون در اداره و مدیریت موثر افراد تحت نظارت دارد به طوری که اتخاذ روش های شناخته شده برای افزایش سطح کارآیی کارکنان همواره یکی از دغدغه‌های مدیران بوده که به تناسب امکانات موجود تلاش در جهت دستیابی به آن صورت می‌گیرد. به منظور افزایش بهره‌وری برای کارکنان تحت نظارت ارزشهای انسانی و شخصی‌شان را محفوظ نگه داشته و موجباتی فراهم کرده که از نظر سلامت جسمی و روانی تأمین شوند. با توجه به اینکه منابع انسانی از سرمایه‌های هر سیستم است؛ مدیریت منابع انسانی می‌تواند نقش بسزایی در رسیدن به اهداف سازمان داشته باشد.

لذا در زمینه روانشناسی کار با تاکید بر کاربرد روانشناسی در کار ، سازمان و مدیریت کتابی با همین عنوان سالهاست که به همت استاد گرانقدر جناب آقای پرفسور محمود ساعتچی به رشته تحریر درآمده است و پایه و اساس مطالعات در روانشناسی سازمان را شکل داده است . این کتاب در پانزده فصل با ارایه مطالب کاربردی راهنمای خوبی برای علاقمندان به این رشته ونیز سایر دانش پژوهانی که با این واحد درسی سر و کار دارند بوده و قابل بهره برداری می باشد .

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  بازشناسی ارتباطات سازمانی