Data Loading...

این دریاچه در سال ۱۳۲۰ بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد ، بوجود آمده است.

 وسعت دریاچه حدود ۲٫۵ هکتار است. این دریاچه به دلیل نزدیکی به روستای چورت ، دریاچه چورت نامیده می شود و هنگام کاهش آب ، پدیدار شدن باقیمانده درختهایی که در محل پیدایش دریاچه بوده اند منظره زیبایی را ایجاد میکند. 

این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه های تفریحی استان مازندران است که راه جنگلی و خدماتی مانند سرویس بهداشتی نیز در کنار دریاچه تعبیه شده است.این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته‌است. شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است.

ماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌است و این دریاچه در نزدیکی منطقه طبیعی چشمه های پله‌ای باداب سورت قرار دارد.دریاچه چورت یکی از معدود دریاچه های ایران است که در دل جنگل قرار دارد و سد خاکی آن را ایجاد نکرده بلکه در اثر عوامل محیطی ایجاد شده است و راه ناهموار رسیدن به دریاچه مانع از حضور گردشگران به حاشیه آن نشده است.

این دریاچه از حدود سال ۱۳۸۹ وارد جاذبه‌های اصلی منطقه شد و شکل هندسی آن به شکل بیضی است و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است ولی زمان مناسب برای برای دیدن این دریاچه فصل بهار، تابستان و پاییز است.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  کویر گمنام و تاریخی یونسی

اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این دریاچه در فصل زمستان کاهش می‌یابد بلکه دسترسی به این دریاچه به علت شرایط جوی سخت می‌شود.

برای دسترسی به منطقه زیبا از مسیر ساری به کیاسر ، پس از طی مسافتی در حدود ۲۵ کیلومتر بعد از تابلوی روستای چورت وارد مسیر فرعی شوید.

پس از طی مسافتی در حدود ۱۵ کیلومتر در جاده آسفالته به روستای چورت خواهید رسید.

پس از روستا چندین مسیر خاکی برای دسترسی به دریا وجود دارد. مسیر جاده خاکی به طول ۱۰ کیلومتر به دریاچه چورت منتهی می‌گردد.

بازدید از این منطقه زیبا و گردشگری را ازدست ندهید .

https://monajemi.ir/?p=20082

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.