بسیاری از تعارض ها و تنش ها ناشی از نگاه های متفاوت ماست و این موضوع چه در مسائل شخصی و چه در دامنه مسائل مربوط به فضای کسب و کار وجود دارد  به طوری که ارزش گذاری ها و پیش داوری ها در بسیاری از موارد جلوی ارتباط های موثر را می گیرد و اجازه نمی دهد چنان که باید طرف مقابل را بپذیریم و درک کنیم .

از گورخری پرسیدند: تو سفیدی راه راه سیاه داری، یا اینکه سیاهی راه راه سفید داری؟

گورخر به جای جواب دادن پرسید : تو خوبی فقط عادت های بد داری، یا بدی و چند عادت خوب داری؟ساکتی بعضی وقت ها شلوغ می کنی، یا شیطونی و بعضی وقتها ساکت می شی؟ ذاتا خوشحالی بعضی روزها ناراحتی، یا ذاتا افسرده ای و بعضی روزها خوشحالی؟ لباس هات تمیز هستند و فقط پیراهنت کثیفه، یا کثیف هستند و شلوارت تمیز است ؟

آنها دیگر هیچ وقت از گورخرها درباره راه راه هایشان چیزی نپرسیدند .

داشتن دیدگاه گورخری در روانشناسی به این معنی است که فکر نکنیم آدم خوب و بد وجود دارد و آدم ها را مجموعه ای از ویژگی های خوب و بد بدانیم.

زمانی که ما یک سری باید و نباید برای خودمان و دیگران تعریف می کنیم و معیار رفتار دیگران را باید و نبایدهای خودمان قرار می دهیم هیچگاه شرایط مناسبی برای گفت و گو به وجود نمی آید  زیرا معتقدیم که نگرش درست، نگرش من و راه درست، راه من است و در نتیجه می خواهیم به این نتیجه برسیم که ما برتر هستیم.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  بیان لذت ها

https://monajemi.ir/?p=19618

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.