آیا میدانید که دست دادن شما ممکن است موردی باشد که افراد در ملاقات با شما آنرا به یاد خود بسپارند ؟ دلیل این امر آن است که تماس بدنی اساسی ترین و قویترین نشانه ی غیرگفتاری بشمار می رود .تحقیقات نشان داده است که با دست دادن به یک نفر احتمال بخاطر سپردن شما توسط او دو برابر می شود.

همچنین محققین کشف کرده اند که افراد با کسانی که به آنها دست می دهند دوستانه تر و بازتر برخورد می کنند. اما این را هم بدانید که آدمها غالبا براساس نوع دست دادن شما قضاوت های شخصی می کنند. حتما دیده ایم که دست دادن ضعیف یک شخص او را برای پُست فروش کم رو نشان داده است.همچنین متوجه شده ایم آن نوع دست دادن استخوان شکن مردانه که یک شخص دستش را خیلی محکم فشار میدهد، احساس مغرور بودن یا خشک بودن را القا میکند و وقتی یکی با بازوی صاف شده دست میدهد، که باعث ایجاد فاصله ی بیشتر بین خودش و طرف مقابل می شود، به عنوان بی اعتمادی و دوری کردن ارزیابی می شود. برای یک دست دادن کاری عالی، پیشنهادات زیر ارایه می گردد :

  • ایستاده دست بدهید . همیشه باید وقتی به یکی معرفی می شوید یا دستتان را به سمتش دراز می کنید، باید ایستاده باشید .
  • دستتان آزاد باشد . همچنین باید مطمئن باشید که دست راست خودتان برای دست دادن آزاد است، پس کیف پول، کیف دستی، نوشیدنی یا موبایل را به دست چپ بدهید تا آماده دست دادن باشید.
  • ارتباط چشمی برقرار کنید . وقتی که دست می دهید، مستقیما به چشم طرف مقابل نگاه کنید. ارتباط مستقیم چشمی در این لحظه احساسات خیلی خوبی از برقراری ارتباط ایجاد می کند.
  • لبخند بزنید . وقتی لبخند می زنید باعث می شود تا نفر دیگر هم ناخودآگاه در مقابل لبخند بزند. و به علت پدیده ای که بازخورد چهره ای نامیده می شود، وقتی حالات چهره به احساسات نظیرشان متصل می شود، آن لبخندی که در پاسخ زده می شود باعث می شود تا طرف مقابل  احساس خوشحالی بیشتری کند.
  • رو در رو بایستید. بدن خود را در مقابل مخاطب قرار بدهید، تا کاملا روبروی وی قرار بگیرید.
  • دستتان را طوری دراز کنید که کف دست به پهلو باشد . اگر دست را در حالی که کف دست شما را به بالاست دراز کنید، باعث میشود سلطه پذیر بنظر برسید. وقتی که کف دست شما به سمت پایین یا به سمت پایین بپیچانید در حین دست دادن، این را میرساند که شما احساس برتری دارید، چون شما دست خود را بالای دست طرف مقابل قرار داده اید اما وقتی دست را در حالیکه کف دست را به پهلو باشد دراز می کنید، برابری و همکاری را می رساند.
  • مطمئن شوید که کف دستتان با هم تماس پیدا کند. بافت دستتان، آن پوستی که بین انگشت شست و اشاره است، با بافت دست شخص مقابل تماس پیدا کند. تحقیقیات نشان داده اگر مشتریان این تماس کف دست را کامل حس نکنند، ممکن است برای بقیه تراکنش احساس راحتی نکنند و ممکن است  نتیجه اش کاهش میل به خرید باشد.
  • مطمئن باشید که محکم دست میدهید . خصوصا اگر زن هستید این موضوع درست است. زنهایی که محکم دست می دهند احساسات مورد قبول بهتری ایجاد می کنند و  شایسته و قابل اطمینان قضاوت می شوند.
  • قبل از اینکه دست طرف مقابل را رها کنید حرف بزنید. “خیلی از آشنایی شما خوشحالم” یا ” خیلی خوشحالم که اینجا هستم”.
  • چشمتان را مستقیم نگه دارید . وقتی دست خود را رها می کنید و عقب می روید یادتان باشد که سطح چشمتان را حفظ کنید. وقتی پایین را نگاه می کنید، نشان از سلطه پذیری شماست  و شما می خواهید آخرین برداشت از شما خونگرم بودن و با اعتماد به نفس بودنتان باشد.
خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  ساختار اجرایی برگزاری سمینارها

بزرگترین چیز درمورد تمرین دست دادنتان این است که فرصت های زیادی برای اینکار دارید.

با دوستان و اعضای خانواده شروع کنید، و سعی کنید این اصول را همزمان با هم بکار ببرید تا زمانی که باآنها احساس راحتی کنید.

بزودی این کار برای شما تبدیل به عادت می شود و در مسیر زندگی و شغل به سمت دست دادن کاری بی نقص بهتر و بهتر عمل خواهید کرد.

https://monajemi.ir/?p=19551

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.