شش درصد از سفرهای درون شهری در شهر وین اتریش در حال حاضر با دوچرخه انجام می شود و شهرداری این شهر در نظر دارد این رقم را به ۱۰ درصد تا سال ۲۰۱۵ افزایش دهد. اولویت اصلی مقامات شهری برای ایجاد فضای بیشتر برای استفاده از دوچرخه در شهر توسط مردم می باشد . 

 به همین منظور انجمن دوچرخه سواری در این شهر از سال ۲۰۱۲ به عنوان یک انجمن عمومی در این رابطه فعالیت خود را آغاز نموده تا بستر دوچرخه سواری در این شهر توسعه پیدا نماید .

در این انجمن علاوه بر آموزشهای لازم در زمینه های استفاده از دوچرخه خدماتی از قبیل خدمات فنی ، ایمنی ، آموزشی و تفریحی نیز به اعضای آن ارایه میگردد .

جالب اینجاست که برای تشویق دوچرخه سواران عضو این انجمن و تشویق آنان برای استفاده از دوچرخه  درترددهای درون شهری ، کمک های مالی از طرف مدیران شهر وین به میزان ۵۰ یورو برای نوسازی دوچرخه ها برای آنان پرداخت می شود و افراد می توانند با مراجعه به مراکز فروش با استفاده از این فرصت دوچرخه خود را نیز نوسازی کنند .

وجود توفقگاههای متعدد و وسیع برای دوچرخه ها در سطح شهر یکی از مزیت هایی است که موجب رغبت استفاده از دوچرخه در کنار سایر مزایا را برای مردم ایجاد کرده است .

علاوه بر این هر ساله به مناسبتهای مختلف ، گردهمایی از سوی انجمن با مشارکت سازمانهای شهری و به ویژه شهرداری شهر وین برگزار میگردد که در آن هدایایی نیز به شرکت کنندگان از سوی مقامات تقدیم میشود . بر اساس آخرین آمار در پایان سال ۲۰۱۲ تعداد مشترکان انجمن دوچرخه سواران وین به صورت فعال بیش از ۴۰۰۰ تن بوده است .

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  خواهرخواندگی شهرها

امید است روزی شاهد شکل گیری انجمن های دوچرخه سواری در شهرهای ایران و حمایت سازمانها برای توسعه و تعمیم فرهنگ استفاده از آن باشیم که این امر میتواند موجب حفظ محیط زیست ، ارتقاء سلامت عمومی ، کاهش ترافیک شهری ، مدیریت زمان و در نهایت موجب کاهش هزینه های ملی گردد . برگرفته از سایت www.wien.gv.at

https://monajemi.ir/?p=1627

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.