در داخل هر شرکت و یا سازمانی توانایی توسعه محصولات ، خدمات و استراتژی‌های کسب و کار موجود را دارا می باشد  و  ساختار آن بوسیله سه منبع اولیه پشتیبانی می‌شود که این منابع شامل موارد زیر می باشد :

  1. ساختارهای مدیریتی و سازمانی نو‌آورانه،
  2. افراد توانمند با دانش و مهارت بالا
  3. تکنولوژی‌های هوشمند و انعطاف پذیر 

به عبارت دیگر تولید و یا ارایه خدمات چابک را می‌توان به عنوان یکپارچگی سازمان، افراد با دانش و مهارت بالا و تکنولوژی‌های پیشرفته جهت حصول به نوآوری و همکاری در پاسخ به نیازهای مشتری در نظر گرفت.

فرضیات اساسی فرهنگی این مطلب نشان می دهد که موضوع اساسی در قابلیت تطابق رقابتی یک سازمان، فرهنگ سازمانی آن است. اصول فرهنگ سازمانی به صورت یک جا، در ماموریت و چشم انداز آن مشخص می‌شود که بدنه فلسفه منسجم یک سازمان را تشکیل می‌دهد.

بنابراین در یک سازمان چابک، فرض براین است که اساس فرهنگی بر عامل‌های زیر بنا شده است :

  1. دستیابی به انعطاف در جنبه‌های زنجیره ارزش سازمان اینکه سیستم‌های اطلاعات ،محرک‌های اصلی انعطاف سازمان هستند.
  2. مدیریت روابط درون سازمان برای توانایی سازمان در قرار دادن جایگاه خود در ارتباط الکترونیکی .
  3. منابع انسانی را کارکنان دانشی تشکیل می‌دهند.
  4. تعامل سازنده بین کارکنان دانشی ، سیستم‌ها ، اجزای بسیار درگیر در کار (که رقابت را در سازمان به صورت یک سری مفروضات فرهنگی در می‌آورند) و در نهایت یک پارچه کردن آنها تحت فرایندهای فناوری اجتماعی، قابل دسترس است.
  5. فن‌آوری اطلاعات فرهنگ سازمانی، حامل و راه انداز فناوری اطلاعات است که در درون یک سازمان ارائه می‌شود.
  6. لوازم تکنولوژی در پایه فرهنگ و برای حمایت آن بوجود آمده‌اند.
  7. این سیستم‌ها به طور روز افزون با داخل و خارج سازمان در ارتباط هستند و به تعقیب و ساختن استانداردها و پروتکل‌ها مشغول هستند .
  8. استفاده بیشتر از سیستم‌هایی که جهت کوتاه کردن زمان بوجود آمده‌اند، نیازمند یک وابستگی عملیاتی فزاینده و بر اساس آن ریسک عملیاتی بر روی سیستم‌های بحرانی است.
  9. سیستم‌های پشتیبانی به راحتی می‌تواند مدیریت شوند و یا برون‌سپاری گردند، پیشبرد سیستم‌های جدید استراتژیک ، وجهه ای از بازوی تحقیقاتی سازمان است.
خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  وظایف کارکردی روابط عمومی

https://monajemi.ir/?p=16208

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.