میان آب آشامیدنی و آب معدنی تفاوت‌هایی وجود دارد اما عامه مردم آب‌های بسته‌بندی را آب معدنی تلقی می‌کنند و نسبت به خرید و مصرف آن اطمینان کامل دارند.

البته باید گفت که آب معدنی و آب آشامیدنی هر دو از نظر سلامت مورد اطمینان هستند و تفاوت جدی میان آن‌ها در طبیعی بودن و اضافه شدن برخی مواد به آب آشامیدنی است و این در حالی است که قیمت آب‌ معدنی و آشامیدنی در بازار یکسان است که شاید همین امر نیز موجب بی توجهی خریداران نسبت به تفکیک آب معدنی از آب بسته بندی شده است.

  • آب معدنی (Water Mineral):
    به آبی گفته می‌شود که از منبع آب به طور مستقیم و بدون هیچ تغییر و تحولی بسته بندی می‌شود. این آب بسته به شرایط جوی در فصول مختلف، دارای درصد املاح متفاوت است. به عبارت دیگر در فصول کم بارش دارای املاح بیشتر و در فصول بارش دارای املاح کمتر است.
  • آب آشامیدنی (Drinking water):
    آب آشامیدنی آبی است که پس از استحصال از منبع آب، فرآوری شده و املاح و مواد موجود در آن کنترل می‌شود. املاح و مواد زائد گرفته می‌شود و پس از طی چند مرحله عاری از هرگونه باکتری و میکروب خواهد شد.

بسیاری از بطری‌های در مراکز فروش، حاوی آب آشامیدنی است که خریداران بدون توجه به مندرجات روی بسته‌بندی به جای آب معدنی خریداری می‌کنند. بنابراین دقت داشته باشید هنگام خرید به اطلاعات روی بطری‌های آب دقت نمایید که آیا بطری آب آشامیدنی است یا آب معدنی و در صورتی که آب معدنی بود خرید آن منطقی است و مصرف نمایید .

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  دانشگاههای سنتی و سیر تحولات

https://monajemi.ir/?p=16111

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.