در طرح ساختار فروش مویرگی سعی شده با شکل دهی به محصولات برای رفع نیازهای مشتریان، قیمت گذاری صحیح و کارآی محصولات، بررسی شکل صحیح معرفی محصولات به مشتریان و نحوه اطلاع رسانی در مورد مکان های دسترسی به این محصولات، ‌تحویل بهینه به مراکز فروش، اطمینان از رضایت‌مندی مجتمع تولید کننده،فروشندگان و مصرف کنندگان نهایی به دست آید. 

در این روش که بر اساس تکنیک های موثر بازاریابی طراحی شده است، ‌فرآیندی پاسخ‌گو برای شناسایی‌، پیش‌بینی و برآورده ساختن سودآور نیازهای مشتریان به وجود می آید. با این شیوه سازمان قادر خواهد بود محصولات خود را مطابق با نیازهای مشتریان قرار دهد و نه اینکه چیزی را تولید کند و انتظار رسیدن مشتریان را داشته باشد و یا بخواهد با دادن امتیاز های غیر معمول به فروشندگان و با اصرار جنس خود را به فروش برساند.

  • مرحله اول
  1. بررسی قیمت محصولات
  2. بررسی قیمت رقبا
  3. بررسی رقبا
  • مرحله دوم
  1. نهایی کردن مناطق بازار هدف
  2. نهایی کردن ساختار سازمانی
  3. تدوین تحلیل شغلی
  4. تدوین روش های استخدامی(جذب)
  5. تعیین موارد آموزشی برای هر قسمت
  6. تدوین آیینامه انضباطی
  7. تعیین کف فروش
  8. تعیین کف موجودی انبار
  9. تدوین روند جریان فروش
  10. تهیه مشخصات سیستم و برنامه مالی
  11. تدوین روش های معرفی محصول
  12. تعیین ابزار معرفی محصول
  13. جوایز فروش
  14. هدایای تبلیغاتی
  15. نهایی کردن قیمت ها
  16. مشخص کردن وضعیت حمل
  17. تعیین تعداد ماشین ها
  18. مشخص کردن شرایط بهینه تهیه ماشین
  • مرحله سوم
  1. استخدام
  2. آموزش پرسنل
  3. تهیه ماشین حمل اقلام
  4. آماده کردن انبار و سردخانه
  5. راه اندازی سیستم حسابداری
  6. تولید فرم های سفارش، حسابداری، انبار و …
  7. منطقه بندی و تقسیم بندی تیم فروش
  8. تامین اقلام به میزان نیاز در انبار
  9. تولید ابزارهای معرفی
  10. تولید هدایای تبلیغاتی
خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  واژه‌ پرکاربرد در فضای مدیریت و کسب و کار

https://monajemi.ir/?p=15834

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.