شیر نر، از جمله موجوداتی است که از او می توان درس‌های مدیریتی زیادی را  آموخت که به چند نکته از این آموزه‌ها در زیر اشاره می‌کنیم :

۱) شیر نر شایستگی‌های لازم را دارد!!! یال و کوپال و چهره پر ابهت او هر موجودی را به پذیرش وادار می‌کنند و اگر کسی بگوید چرا فیل یا زرافه این شایستگی را ندارد، برداشت من این است که داشتن توازن در ایفای این نقش خیلی مهم است که شیر نر آن را دارد . ضمنا ابهت شیر نر اصلا قابل مقایسه با ماده شیر نیست!(شایسته‌سالاری در سازمان‌ها)

۲) شیر نر در جزییات دخالت نمی‌کند!!! همیشه برایم سوال بود چرا در فرایند شکار ، شیر نر نقش جدی ایفا نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد که او دقیقا در حال ایفای نقش خود است، باید شکار را انتخاب کند و بقیه کارهای اجرایی را به دیگران بسپارد. البته پس از پایان فرایند شکار، حتما نقشی در نظارت بر حسن انجام کار خواهد داشت!(رهبران سازمانی در جزییات امور دخالت نمی‌کند)

۳) یک حمایت‌کننده فوق‌العاده است!!! شیر نر با تمام قدرت از خانواده خود در برابر خطرات دفاع می‌کند.(حمایت مدیران از کارکنان)

۴) به موقع جایگاه خود را واگذار می‌کند!!! ویژگی خوب دیگر شیر نر این است که هرگز اجازه نمی‌دهد کسی روزگار ناتوانی‌اش را ببیند و به آرامی شیر دیگری را جایگزین خود می‌کند!(موضوع جانشین‌پروری در  مدیریت)

بزرگی می‌گفت که بد نیست بعضی از مدیران سازمان‌ها برای کارآموزی به داخل قفس شیرها بروند!!

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  راز موفقیت در زندگی

https://monajemi.ir/?p=14236

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.