توسعه و پیچیدگی روزافزون زندگی در عصر حاضر ، بعضا فرصت لبخند را از انسانها می گیرد و انسانها با این حس زیبا در حال فاصله گرفتن هستند .

اما یک مجموعه تئاتر کمدی اسپانیایی، باشگاه کمدی «teatrneu» راه انداخته است که در آن ، حساب مشتریان بر اساس تعداد خنده‌هایشان شارژ می شود.

این باشگاه در بارسلونا با یک راه حل ابتکاری و تازه، حساب مشتریانش را به سادگی شارژ می‌کند.  براساس این طرح ورود کاربران در صورتی به این باشگاه رایگان است که بخندند. به عبارتی  این باشگاه، نرم افزاری طراحی کرده است که می تواند با تشخیص چهره، تعداد دقیق خنده‌های مشتری‌ها را حساب کند و بر اساس آن به آن‌ها تخفیف دهد.
این ایده عجیب و غریب، در واقع یک آزمایش در همکاری با آژانس تبلیغاتی «Cyranos McCann» در پاسخ به افزایش مالیات دولت در اجرای تئاتر از ۸ درصد به ۲۱ درصد است که باعث کاهش ۳۰درصدی مخاطبان تئاتر در اسپانیا نیز شده است.

بنابراین این باشگاه کمدی تصمیم گرفت به این موضوع نگاه طنزگونه ای داشته باشد و سیستم  «pay-per-laugh» (پرداخت به ازای هرخنده) را راه اندازی کرد. مشتری‌ها باید برای شارژ حسابشان مدام بخندند و هرخنده معادل ۰٫۳ یورو (چیزی حدود ۱۱۰۰ تومان) است و آنها می‌توانند با خنده‌های متوالی ، حسابشان را تا ۲۴ یورو  هم شارژ کنند.

این باشگاه اپلیکشنی هم طراحی کرده که مشتری‌ها می توانند با نصب آن در تلفن همراهشان با هر خنده، پول به حساب کاربری خود واریز کنند. این آزمایش به گفته مسئولانش تاکنون موفقیت آمیز بوده است و توانسته میانگین قیمت هر بلیت را  تا ۶ یورو افزایش دهد. پوشش رسانه ای و تبلیغات در شبکه های اجتماعی باعث شده ‌است تا تعداد تماشاگران تئاتر این مجموعه ۳۵درصد افزایش پیدا کند.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  مکان یاب ساده

این سیستم تاکنون مورد استقبال بسیاری از اهالی تئاتر در کل اسپانیا قرار گرفته است و حتی بعضی کشورهای دیگر نیز به این موضوع علاقه نشان داده‌اند.

به راستی برای شاد بودن و شاد کردن آدمها و نیز در مقابل آن برای غمگین کردن آنها چقدر باید هزینه کرد . آیا شاد بودن و لبخند زدن در دنیای ماشینی لازمه زندگی نیست؟ پس لطفا تلاش کنیم  تا از امروز به بعد بیشتر لبخند بزنیم .

https://monajemi.ir/?p=11290

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.