گردشگری در جهان، امروزه در حالی به‌عنوان مهم‌ترین بخش درآمد زایی بسیاری از کشورها محسوب می‌شود که در آمد حاصل از این بخش طبق آمار به‌ گونه‌ای کاملا نابرابر تقسیم می‌شود. به‌طوری‌که ۵۰ درصد از درآمد حاصل از این فعالیت اقتصادی تنها به ۷ کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و اتریش سرازیر شده و مابقی کشورها تنها به ۵ درصد درآمد حاصل از گردشگری اکتفا می کنند.

در این میان درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی آلمان را به خود اختصاص داده و بیشتر گردشگران این کشور از فرانسه، انگلیس، آمریکا، روسیه و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس هستند، البته در ماه‌های اخیر گردشگران آلمان از دو کشور پر جمعیت چین و هند نیز افزایش یافته‌اند.

طبق اعلام پارلمان آلمان و بر اساس آمارهای مرکز ملی آمار، این کشور در سال ۲۰۱۲ برای سومین سال متوالی موفق به ثبت رکورد در جذب گردشگر شده است و دراین سال تعداد شب‌های اقامت گردشگران خارجی در هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی آلمان از ۳۹۴ میلیون در سال ۲۰۱۱ به ۴۰۶ میلیون شب رسیده که بر این اساس دولت آلمان سال ۲۰۱۲ را موفق‌ترین سال برای صنعت گردشگری این کشور از سال ۱۹۹۲ می‌داند.

براساس همین آمار، میزان گردشگران آلمان در فاصله‌ ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۲ در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۱۱،‌ حدود هشت درصد رشد داشته است. در این شرایط آلمان موفق به کسب رتبه دومین مقصد برتر گردشگری اروپا پس از اسپانیا شد که می‌تواند نوید بخش آینده بهتر برای صنعت گردشگری این کشور باشد.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  زندگی در کشور پرتغال

با نگاهی بر چگونگی گردشگری در آلمان به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در این عرصه در سطح اروپا، برخی از سیاست های راهبردی این کشور رامی توان مورد توجه قرار داد. به طور مثال گردشگران طولانی ترین پیاده روی جنگلی خود روی یک پل چوبی را در این مکان تجربه می کنند ، پلی با طول بیش از ۱۳۰۰ متر ، با ارتفاع ۴۴ متر از سطح جنگل و عرض ۱ تا ۱٫۶ متر و این پل کاملا از چوبهای درختان این جنگل ساخته شده است.

 

گردشگری در آلمان( به‌عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری اروپا ) در سال های اخیر همواره با روند رو به رشدی روبه‌رو بوده است. این کشور هم اکنون با برخورداری از ۶هزار و ۱۳۵ موزه، ۳۶۶ سالن تئاتر، ۳۴ پارک مخصوص گذران اوقات فراغت؛ ۴۵هزار زمین تنیس، ۶۴۸ زمین گلف، ۱۲۲ پارک طبیعی ـ ملی، پیست ۱۹۰هزار کیلومتری پیاده‌روی و همچنین پیست ۴۰هزار کیلومتری دوچرخه سواری یکی از بزرگترین کشورهای گردشگر پذیر در جهان محسوب می شود.

https://monajemi.ir/?p=10686

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.