بدون در نظر گرفتن سن یا تجربه می توان با در نظر داشتن فنون ضروری، مدیری موثر بود. یک مدیر خوب همیشه چند راه ویژه برای ایجاد روابط کاری تاثیرگذار با گروه خود دارد. امروز استفاده از این فنون را در دفتر خود آغاز کنید و کارمنداتنان از شما سپاسگزار خواهند بود . 

  1. انگیزه فردی افراد یا آنچه را برایشان ویژگی دارد دریابید. این مساله می تواند شامل اقدامات گوناگون از خرید بلیت های مسابقات ورزشی برای علاقمندان به ورزش گرفته تا کشف ساده علایق آنان باشد .
  2. ایجاد این گونه روابط شخصی با همکاران و مراجعان موجب کار گروهی بیشتر در بین آنان می شود. استیو کارنی(۱)، نویسنده کتاب “وقایع نگار کار گروهی”(۲) می گوید: ” امروزه کار گروهی مهم ترین مهارت در محل های کاری به شمار می رود و همه مدیران و کارمندان باید بازیکنان یک تیم باشند.” کارمندانتان را فعالانه از طریق گفتگو به کار بگیرید، جریان نظرات را تشویق کنید و تفکرات گروهتان را در نظر بگیرید .”
  3. همواره از کار گروهتان قدردانی کنید که در نهایت موجب احترام به مدیریت می شود و همکارانتان را به کار سخت تر وادار می کند. به نظرات دیگران گوش دهید. استفاده از مشاوره اعضای مسن تر و با تجربه تر نیز سودمند خواهد بود .
  4. هیچ یک از این اقدامات بدون کنار گذاشتن نامه های الکترونیک و پیام های صوتی برای یک لحظه و تلاش برای ترتیب دادن نشست هایی با کارمندان امکان پذیر نیست. برای بررسی جزییات طرح ها و مسایل و راه چاره های دیگر کاری، جلسات منظم برگزار نمایید. با انجام این کار روابط مهمی را با کارمندانتان برقرار خواهید کرد و آنان تمایل بیشتری به همکاری با شما نشان خواهند داد .
  5. مطالعه روزنامه ها، مجلات یا نشریات تجاری می توانند به سادگی در بالابردن دانش مدیریتی به شما کمک کنند .
خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  چالش های نظام اداری کشورهای جهان سوم

شما با دریافت ارزش ارتباطات، احترام و کار گروهی، روابط کاری مهمی با گروهتان ایجاد می کنید و به خرسندی کارمندان، همکاری گروهی و تحسین کلی دو جانبه کمک می نمایید .

https://monajemi.ir/?p=817

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.