اتوماسیون اداری تأثیر بسیاری بر امور سازمان‌ها گذاشته است و برخی مزایای اتوماسیون اداری را می‌توان چنین برشمرد :

_ کنترل بهتر بر کار

_ کم شدن فعالیت‌های غیر مولد مانند بایگانی و نگهداری سوابق

_ کنترل و نظارت بهتر بر کارکنان

_ کم شدن هزینه مسافرتها و گردهمایی ها

_ افزایش رضایت شغلی کارکنان به دلیل افزایش اثربخشی

_ افزایش رضایت مشتریان به دلیل خدمات به موقع و ارائه بهتر اطلاعات

_ افزایش قابلیت رقابت سازمان

_ رشد پدیده دورا کاری (کار از راه دور)

اگر چه معمولا از اتوماسیون اداری برای برقراری ارتباطات روزمره مانند تبادل نامه یا پیام استفاده می‌شود، ولی کاربردهای واقعی آن فراتر از کاربردهای معمول آن هستند. البته این مسئله به نوع طراحی سیستم ارتباط دارد و اینکه طراح سیستم چه امکاناتی را در آن تعبیه کرده است. به طور کلی تا به امروز از این سیستم در جهت کاربردهای گوناگونی بهره‌برداری شده است.

برخی کاربردهای شناخته شده این سیستم عبارتند از:

_ واژه پردازی

_ پست الکترونیکی

_ پست صوتی

_ ارسال نمابر (فاکس)

_ تقویم الکترونیکی

_ کنفرانس از راه دور

_ ویدئوتکس

_ ذخیره و بازیابی تصاویر (میکرو فیلم)

_ نشر رومیزی

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  گام های مدیریت ریسک

https://monajemi.ir/?p=8163

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.