سازمانهای موجود در جامعه علاوه بر انجام وظایف کلاسیک خود که تحقق بخشی به اهداف سازمان می باشد به انجام فعالیت های دیگر نیز مکلف شده اند که اصطلاحاً این وظایف را مسئولیت اجتماعی و فرهنگی نام نهاده اند. لذا مدیران در کنار ایفای نقش تصمیم گیری، برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی، رهبری، نظارت و ارزیابی بایستی به مؤلفه های فرهنگی و اجتماعی موجود در سازمان خود نیز توجه کافی معطوف دارند. 

به زعم اندیشمندان و صاحب نظران مدیریت، مسئولیت فرهنگی و اجتماعی تنها مختص سازمانهای ذی ربط نیست بلکه سطوح مختلف جامعه و تمام سازمانها را در بر می گیرد.
حکومت نیز به منزله قلب جامعه و مرکز سیاست گذاریهای کلان فرهنگی و اجتماعی، تصمیم هایش تأثیر مستقیم بر روی کلیه بخش های جامعه دارد.

در این میان هدف سازمانهای فرهنگی نیز شامل فعالیت های فرهنگی در سطوح تخصصی فرهنگ ، فرهنگ سازمانی ، فرهنگ عمومی ، فرهنگ ملی و بین المللی متناسب با همان سطح تعریف شده است که دارای سطوح مختلفی می باشند که بشرح زیر طبقه بندی شده تا ماموریت های ابلاغی خود را به انجام برسانند :

  • سطح فرهنگ گروهی
  • سطح فرهنگ سازمانی
  • سطح تخصصی و حرفه ایی 
  • سطح فرهنگ عمومی
  • سطح فرهنگ ملی
  • سطح فرهنک بین المللی و یا جهانی
خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  واژه‌ پرکاربرد در فضای مدیریت و کسب و کار

https://monajemi.ir/?p=16255

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.