برای بیان موثر یک داستان، باید یاد بگیرید که مانند یک روزنامه نگار بنویسید. تفکر مانند یک روزنامه نگار به نویسنده این امکان را می‌دهد که روایتی گیرا بنویسد و خواننده را از همان جمله اول جذب خود کند.

ما برای رسید به این مقصود به آموزش خبرنگاری نیازمند هستیم که تنها از طریق آموزش و کسب تجربه امکان پذیر خواهد بود . در این میان با توسعه روزافزون دنیای مجازی مجال کمتری پیدا می کنیم تا به محتوای مکتوب همچون کتاب ها مراجعه کنیم .

کتابی به همین منظور با عنوان خودآمور خبرنگاری حرفه‌ای که محتوای آن حاصل سال‌ها آموختن و تجربه توسط نویسنده( علیرضا دوانلو، مدرس و پیشکسوت رسانه و مطبوعات کشور) در سال ۱۴۰۲ نگارش  و منتشر گردیده است که برای علاقمندان به حرفه خبرنگاری در رسانه ها ، روابط عمومی ها و … مطالعه آن بسیار کاربردی خواهد بود .

خلاصه ای از مقدمه و اهداف کتاب : 

نخستین نوشتار مدون و تخصصی در خصوص آموزش خبر بعنوان زیر ساخت رسانه و روزنامه نگاری در قالب خودآموز .
حاصل چهار دهه تجربه اندوزی ، دوره های آموزشی داخلی و خارجی ، مطالعات کلاسیک علوم ارتباطات اجتماعی و بکارگیری تازه ترین نظریات ارتباطات.

به ساده ترین زبان ممکن ، نگارش و ارایه شده تا جوانان علاقه مند به خبرنگاری با تحصیلات متوسط نیز بتوانند با مطالعه دقیق و بکارگیری تمرینات ، توصیه ها و مفاهیم مندرج ، به آشنایی و تسلط نسبی دست یابند.

توجه ویژه نویسنده :
بیان تعریف تازه و کاملی از خبر
تبیین خبر از جهان گوناگون
درک خبر پیش از نگارش آن
دستیابی به مهارت خبر نویسی
تسلط بر شیوه های خبر نگاری
توجه به اخبار تولیدی و ابتکاری

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  مدیریت استراتژیک فردآردیوید

هدف مولف :
نویسنده برای شناخت و مهارت آموزی؛ بیش از تیوری  و نظریه پردازی ، اهمیت قایل شده تا خواننده را به صورت عملی ، وارد دنیای خبرنگاری کند .

تعداد صفحات : ۱۹۶

سال انتشار : ۱۴۰۲

نویسنده : علیرضا دوانلو

ناشر : طنین قلم

سرفصل‌های کتاب :

۱.مقدمه
۲.پیشگفتار
۳.خبر یک حق اجتماعی
۴.شبه خبر
۵.خبر از زوایای گوناگون
۶.تعریف خبر
۷.خط تولید
۸.ارزشهای خبری
۹.هویت خبر
۱۰.عناصر خبری
۱۱.بنیان خبر
۱۲.هنرچیدن میز
۱۳.لید صاعقه خبر
۱۴.سبک های خبرنویسی
۱۵.تیتر
۱۶.اخبار تولیدی و ابتکاری

و…….

https://monajemi.ir/?p=49451

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.