نمونه سوالات استخدامی
خانه >> مطالب مفید >> مراسم و تشریفات >> اصول و آداب تشریفات و پذیرایی

اصول و آداب تشریفات و پذیرایی

بازدیدها: ۹۳۳

نشریفات و پذیرایی در بسیاری از موارد از حساسیت بالایی برخوردار بوده و به ویژه این امر در مناسبات دیپلماتیک و سیاسی دولتها با یکدیگراز اهمیت بالایی برخوردار است و رعایت آنها الزامی و عدم رعایت آنها می تواند موجب ترسیم ناخوشایند ذهنی و بعضا خدشه در روابط را فراهم نماید .

برخی از اصول و آداب تشریفات و پذیرایی به شرح زیر می باشد :

  1. برنامه ریزی و ارائه خدمات لازم برای بازدید میهمانان داخلی و خارجی و گروههای مختلف.
  2. برنامه ریزی پذیرایی از میهمانان سازمان و شرکت با کمک واحدهای مربوطه.
  3. ذخیره جا در هتل، استقبال، همراهی، بازدیدها ، جلسه و سفرهای داخلی.
  4. برنامه ریزی به منظور برگزاری سمینارها، گردهمایی ها ، کنفرانسها.
  5. برنامه ریزی و برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری و برپایی جلسه های سخنرانی.
  6. برنامه ریزی و برگزاری سالگردها و مراسم ویژه و همچنین مراسم افتتاح و کلنگ زدن.
  7. ایجاد تسهیلات لازم برای گردشهای دسته جمعی کارکنان و بازدید ایشان از سازمانهای مختلف.
  8. نظارت بر پوشش تبلیغاتی محوطه سازمان و تمام مراسمی که از سوی سازمان و شرکت برگزار می شود.
  9. ارایه خدمات پشتیبانی جلسه های مصاحبه مطبوعاتی عمومی و خصوصی.
  10. برنامه ریزی و تدارک تشریفات لازم در سفرهای رسمی مقامات سازمان و شرکت و هیات های اعزامی به داخل و خارج.
  11. برنامه ریزی و ارایه خدمات لازم در برگزاری نمایشگاهها.
  12. تهیه هدایا و یادبودهای لازم برای میهمانان در مراسم ومناسبتهای مختلف.
  13. ارایه خدمات لازم در برگزاری نشستها و دیدارهای داخلی بین کارکنان و مسوولان و جلسه های مقامهای شرکت با مدیران. و سهامداران در راستای تقویت حسن تفاهم بین نیروی انسانی و دستاندرکاران و سهامداران و تبادل نظر در مورد سیاستهای کلی سازمان و شرکت.
  14. توزیع کارتهای تبریک و تسلیت و ارسال گل به مناسبتهای مختلف .
  15. نظارت بر امور باشگاههای شرکت و سازمان .
  16. برنامه ریزی برای اوقات فراغت کارکنان با همکاری با مراکز رفاهی و ایجاد مراکز تفریحی و ورزشی برای کارکنان و خانواده ایشان .
  17. تهیه فهرست اسامی مقامات مملکتی و محلی، مدیران، اعضای هیات مدیره، شرکا و صاحبان سهام .
  18. تهیه فهرست سالروزها و مراسم ملی و مذهبی .برنامه ریزی و طراحی و اجرای امور پشتیبانی و همکاری و نظارت در مراسم و تجمعات واحدهای مختلف سازمان با همکاری واحدهای ذیربط سازمان.
  19. بزرگداشت، تعظیم شعایر و برگزاری مراسم مذهبی به مناسبت های مختلف .
  20. طراحی و برنامه ریزی دوره های آموزشی در زمینه مسایل تشریفاتی و دیگر موضوع های مورد نیاز و تلاش در جهت بالابردن سطح آگاهی و کمک به رشد معنویات آنان .
  21. ارایه طرح و برنامه به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیتهای تشریفاتی درون و برون سازمان .
  22. تهیه هدایا و جوایز برای میهمانان و کارکنان به مناسبت های مختلف.
  23. برنامه ریزی و فراهم آوردن زمینه های مختلف و لازم برای تقویت مناسبات انسانی و کاری بین کارکنان و گردانندگان سازمان و ترتیب حضور رییس سازمان در حوزه های مختلف.
  24. سازمان به منظور افزایش روح تفاهم و رسیدگی به شکایات کارکنان .
  25. برنامه ریزی و تنظیم و برگزاری سفرهای علمی و تفریحی برای کارکنان و مدیران سازمان .
  26. فراهم آوردن امکانات لازم برای جمع آوری نظرها ، پیشنهادها و انتقادهای کارکنان و بررسی و طبقه بندی آنها و در صورت لزوم گزارش به مسوولان مربوطه .
  27. برنامه ریزی برای بهر ه مندی کارکنان از امکانات فرهنگی، علمی ، آموزشی ، هنری و رفاهی خارج از سازمان ضمن هماهنگی با واحدهای ذیربط .
  28. شرکت در جلسات و کنفرانسهای مربوط به فعالیت های سازمان و انعکاس اخبار واطلاعات آن به واحدهای سازمان و تهیه گزارش برای رییس سازمان.
  29. نگهداری و اداره سالن های کنفرانس سازمان و برنامه ریزی لازم برای برگزاری مراسم، نشستها و سمینارها .
  30. برنامه ریزی و همکاری در تشکیل نمایشگاههای فرهنگی و هنری.
  31. در زمینه فعالیت های سازمان و فعالیت های هنری کارکنان و خانواده های کارکنان .
  32. حضور فعال داشتن در تمام مراسم و تجمعات و جشن های مختلف و توجه به شیوه برگزاری .
  33. تهیه فهرستی از روزهای مصادف با مراسم ملی، میهنی و مذهبی و برنامه ریزی برای آن روزها .
  34. تهیه فهرست کاملی از شرکت هایی که با سازمان همکاری دارند و تهیه لیست کاملی از گردانندگان اصلی آنها و مسوولان روابط عمومی واحد تشریفات و فعالیت های فرهنگی همراه با سمت ، نشانی و شماره تلفن.
  35. تهیه فهرست کاملی از نام و سمت مدیران سازمان و نشانی و شماره تلفن آنها .
  36. انجام تمام اموری که برحسب ضرورت از طریق مدیر روابط عمومی برای اقدام به واحد مربوطه ابلاغ می شود.
print

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

زناشویی