خانم دکتر شمس السادات زاهدی فرزند سید صادق ، متولد ۱۳۲۳ تهران است .  کسب رتبه استادی و اولین بانوی حائز مدرک دکترای مدیریت در سال  ۱۳۷۳ از افتخارات ایشان و ایرانیان می باشد .

دکتر زاهدی ، دیپلم ریاضی خود را از دبیرستان آزرم تهران دریافت نموده و دارای لیسانس  و  فوق لیسانس علوم اداری از دانشگاه تهران می باشد . علاوه بر آن موفق به اخذ  مدرک فوق لیسانس علوم اداری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی امریکا و همچنین فوق لیسانس مدیریت دولتی از دانشگاه کلرمانت امریکا شد.

دکتر شمس السادات زاهدی ، مدرک دکترای مدیریت دولتی خود را از دانشگاه کلرمانت امریکا دریافت نمود .

وی همچنین سابقه تدریس در آموزش و پرورش را در کارنامه خود طی سالهای ۱۳۴۷ – ۱۳۴۱ داشته و همچنین کارشناس آموزش ، معاون برنامه ریزی آموزشی سازمان امور اداری و استخدامی کشور و عضو هیات علمی مرکز آموزش مدیریت دولتی و مسئولیت های مهم دیگری را در سالهای گذشته تجربه کرده است .

دکتر شمس السادات زاهدی علاوه بر تدریس و مشاوره ، و…… در زمینه های تخصصی مدیریت برای سازمانها ، شرکتها و مراکز علمی نیز تالیفات ارزشمندی را به یادگار گذاشته است که از آن جمله می توان به آثاری همچون :  روابط صنعتی و نظام روابط کار ، مدیریت فراملیتی و جهانی ، توسعه پایدار ، مباحث ویژه در مدیریت دولتی ،  مبانی سیستمهای اطلاعاتی ، تجزیه وتحلیل و طراحی سیستمها ،  حکمرانی مبتنی بر پایداری و……. اشاره کرد . 

همانطور که اشاره شد وی نخستین زن ایرانی است که در رشته مدیریت مدرک دکترا دریافت کرده است و در بسیاری از انجمن های بین المللی عضویت فعال دارد و موجب فخر ایرانیان در این رشته می باشد .

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  اندیشمند بزرگ جهان اسلام

به یاد حضور ایشان در سرزمین خورشید طی سالهای ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ و آموزش مدیران استان خراسان بزرگ و برای نکوداشت رتبه علمی ایشان که موجب مباهات هر ایرانی را فراهم می نماید این نوشتار به رشته تحریر در آمد . همواره نامشان استوار و یادشان ماندگار باد .

https://monajemi.ir/?p=7023

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.