در قرن بیست و یکم زیبایی جزیی از زندگی شهروندان شده به نحوی که آرایش از مو، ناخن، لباس و چهره به پیراستن تن با استفاده از فعل و انفعالات شیمیایی و عمل های جراحی تغییر وضعیت داده است. استفاده از روش های ویژه برای زیباتر شدن مثل برنزه کردن، تتو، خال کوبی، مانیکور تا عمل هایی مانند زیبایی بینی، بوتاکس، پروتز گونه و … که البته بیشتر خانم ها را جذب خود کرده بلای جان جیب آقایان هم شده است.

آمارها در حالی خبر از صف  هشتاد هزار نفری جوانان بیست ساله برای عمل زیبایی دماغ می دهند که مسئولان و روان شناسان می گویند بسیاری از این افراد مشکل شخصیتی دارند  ولی جالب است بدانید در این میان تنها عمل بینی در حال حاضر سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پول روانه جیب پزشکان  محترم می کند. میزان جراحی های زیبایی بینی در ایران، هفت برابر آمریکا است که بی شک این تعداد عمل جراحی زیبایی بینی در کشور، هزینه های زیادی را به بخش درمان کشور تحمیل می کند.

  • سه گروه از عشق عمل های دماغ

گروهی از متقاضیان جراحی زیبایی بینی، دارای بینی های کاملا نامتعارف هستند که با عمل جراحی چهره بهتری پیدا می کنند؛ بخشی دیگر از آنان به دلیل بیماری های تنفسی اقدام به عمل بینی می کنند. اما گروهی دیگر از متقاضیان این گونه اعمال جراحی، ظاهری متناسب دارند ولی دچار اختلال روان شناختی بدریختی بدن هستند.

افرادی که بدون دلیل خاصی اقدام به جراحی های زیبایی می کنند زمینه های اضطراب و افسردگی دارند و پس از عمل جراحی چون نتیجه مورد نظر عایدشان نمی شود بیشتر افسرده می شوند.این گونه افراد پس از عمل جراحی، چهره جدید خود را نیز نمی پذیرند و به طور دایم خود و خانواده شان را سرزنش می کنند.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  خواص جادویی دانه کدو

به نظر می رسد ۵۰ درصد مراجعان برای جراحی بینی به طور واقعی نیازی به این عمل ندارند. البته گاهی عمل جراحی بینی، وضعیت تنفسی را که به علل گوناگون از جمله پولیپ (اختلالات راه هوایی در بینی) ایجاد شده، بهبود می بخشد و موجب تغییرات در عرض بینی، شکل بینی و تقارن بینی خواهد شد.

https://monajemi.ir/?p=4494

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.