دکتر جان یاگر نویسنده کتاب «اهمیت دوستی و تاثیر آن در زندگی» می‌نویسد: «دوستان در محیط کار تاثیر زیادی بر عملکرد شما دارند. به شما انگیزه می‌دهند، باعث پیشرفت شما می‌شوند یا بر عکس، شما را ناامید می‌کنند و در نتیجه با دلسردی به کار خود ادامه می‌دهید. دوستان خوب محیط کار را لذت‌بخش می‌کنند. خلاقیت و بازدهی را افزایش می‌دهند. بسیاری از طریق دوستان، کارهای جدید و خوب پیدا می‌کنند.

دکتر جان یا گر نویسنده کتاب «اهمیت دوستی و تاثیر آن در زندگی» می‌نویسد: «دوستان در محیط کار تاثیر زیادی بر عملکرد شما دارند. به شما انگیزه می‌دهند، باعث پیشرفت شما می‌شوند یا بر عکس، شما را ناامید می‌کنند و در نتیجه با دلسردی به کار خود ادامه می‌دهید.

دوستان خوب محیط کار را لذت‌بخش می‌کنند و خلاقیت و بازدهی را افزایش می‌دهند . بسیاری از طریق دوستان ، کارهای جدید و خوب پیدا می‌کنند.اما اگر تاثیر دوستان بیش از حد معمول باشد، برایتان گران تمام می‌شود و نتایج منفی به دنبال دارد. دوستی بیش از حد، خلاقیت را از بین می‌برد . گفت‌وگوهای طولانی با دوستان ، سرعت انجام کار را کاهش می‌دهد . برخی دوستان می‌توانند مسائل کاملاً خصوصی شما را در محیط کار پخش کنند . گروه‌بندی دوستان باعث پارتی‌بازی ، انحصارطلبی و تبعیض می‌شود .

ارتباطات محیط کار باعث دوستی و صمیمیت می‌شود . بتی گلاستر روانشناس می‌گوید: «شما نظرتان را در مورد همکاران، مدیران یا کار به دوستتان می‌گویید و انتظار دارید به کسی نگوید . اگر دوست وفاداری باشد ، خواسته شما را تامین می‌کند در غیر این صورت حرف شما را همه‌ جا پخش می‌کند.»

  • آیا دوستی‌های محل کار با دوام است ؟  آیا دوستی‌های محل کار با سایر دوستی‌ها تفاوت دارد ؟

کار امنیت مالی ایجاد می‌کند . اگر مجبور باشیم بین کار و منبع درآمد و دوست یکی را انتخاب کنیم ، دوست را به کار می‌فروشیم . با توجه به جنبه‌های مثبت و منفی گسترش روابط صمیمانه و دوستانه، تصمیم‌گیری در این خصوص بسیار حساس و مهم است. دوستان خوب تاثیر مثبت بر کارتان دارند. برعکس دوستان بد باعث اخراج شما می‌شوند.

  • دوستی با مدیر

آیا باید رئیس و کارمندان با هم دوست باشند؟ یا گر می‌گوید، حفظ دوستی با همکاران بسیار ساده است. ولی اگر فردی باید بر کار دوستش نظارت و کار او را ارزیابی کند، مشکل به وجود می‌آید. اگر بخواهید با مدیرتان دوست باشید شاید همکاران فکر کنند می‌خواهید از موقعیت سوءاستفاده کنید. اگر رئیس‌تان با شما دوست باشد شاید او را به حمایت و جانبداری از شما متهم کنند.

  • وقتی بین دوستی‌ها فاصله ایجاد می‌شود

دوستی در محیط کار با ارزش است، اما دائمی نیست . اگر موقعیت یا کارتان عوض شود ، شاید از دوستتان جدا و به بخش دیگری منتقل شوید. در چنین صورتی، چه عاملی باعث ادامه دوستی می‌شود . یا گر می‌گوید: حفظ ارزش‌های مشترک ، عامل اصلی دوستی و حفظ آن باعث بقاء دوستی می‌شود.

  • دامنه دوستی

گاهی دوستان زیرآب شما را می‌زنند ! یا به شما خیانت می‌کنند ! تحمل این امر چندان آسان نیست . چگونه با این شرایط می‌توانید به کار ادامه دهید؟ یا گر پیشنهاد می‌کند: ابتدا وفاداری دوستان را امتحان و سپس به آنان اعتماد کنید. در مورد آنچه می‌خواهید به دوستان بگویید با دقت فکر کنید.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  هوش جسمانی (PQ)

اگر دوستتان باعث پیشرفت و ارتقای شما می‌شود، دوستی‌تان را ادامه دهید صحبت و دوستی بیش از حد باعث اختلاف می‌شود، در صورت لزوم خود را کنار بکشید یا اعتدال را رعایت کنید. رابطه اجتماعی با دیگران داشته باشید ولی صمیمی نشوید. اگر در محیط کارتان ترجیح می‌دهند روابط صمیمانه با همکاران نداشته باشید، به این امر توجه کنید.

https://monajemi.ir/?p=1718

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.