Data Loading...

کشور سوئد که به عنوان کشور پیشرو در کاهش آثار منفی زیست محیطی و به کارگیری روش‌های گوناگون کاهش آلاینده ها شناخته می شود، اخیرا برای تولید انرژی دست به خرید زباله زده است.این اقدام که از مدتی پیش با تبدیل زباله ها به نیروی برق در سطح ملی آغاز شد، در همان مرحله نخست دو مشکل بزرگ را برای این کشور حل کرد. نخستین مشکل خلاص شدن از شر زباله‎ها بود، پیش از این که به توده‎ای انبوه مبدل شوند؛ و دیگر، مشکل تامین نیروی برق بدون سوزاندن هرگونه سوخت مخرب و آلاینده فسیلی است.
آژانس حفاظت از محیط زیست سوئد گزارش داده که این کشور هم اکنون در ادامه سیاست‎های تولید انرژی پاک، نیازمند زباله های بیشتر است و از این رو شروع به واردات زباله کرده است. این اقدامات با واردات ۸۸۱ هزار تن زباله از کشور همسایه نروژ آغاز شده‌ است.
به نظر می‌رسد این ایده ابتکاری برای همه کشورها و همه افراد مفید و کارا باشد. سوئد بیشتر نیروی برق مورد نیاز خود را در بخش مصرف خانگی و تجار، از طریق تبدیل زباله به برق تامین می‎کند و تاکنون برای این بخش نیز سرمایه گذاری کلانی کرده‌ است.
آژانس حفاظت از محیط زیست سوئد گزارش داده که این کشور در ادامه سیاست‎های تولید انرژی پاک، نیازمند زباله های بیشتر است و از این رو شروع به واردات زباله کرده‎ است. این اقدام  با واردات ۸۸۱ هزار تن زباله از کشور همسایه، نروژ آغاز شده‌ است.
این کشور به یمن اجرای این سیاست ها در بهره گیری از روش‎ها و فناوری‎های مدرن سبز، برخلاف بیشتر کشورهای جهان نیاز به محل و فضایی برای دفن زباله ندارد و تنها خاکستر به جا مانده از زباله هاست که در مقایسه با فضای مورد نیاز برای دفن زباله های معمولی، در فضایی بسیار ناچیز ، قابل دفن است.
همچنین دیگر نیازی به حفاری یا ایجاد تاسیسات گسترده آبی یا سوختی برای تولید انرژی برق، در این کشور بسیار سردسیر نیست. درکنار همه این‎ها رها شدن از مشکل آلودگی هوا ناشی از سوخت فسیلی برای تولید انرژی و کاهش آلودگی هوا است که سوئد از آن رها شده‎ است.
انتشار این اخبار درباره فناوری های نوین زیستی برای تولید برق، یادآور انبوه زباله های انباشته شده در اقیانوس آرام است. جزیره‎ای رو به رشد از انبوه زباله ها که به یمن فعالیت‎های گسترده انسانی در منطقه، در حدود ۱۰۰۰ مایلی شمال هاوایی روبه گسترش و در چرخش مداوم است.
در سال ۲۰۰۹ یک گروه از متخصصان محیط زیست و متخصصان مدیریت زباله برای غلبه بر بحران زباله های جهانی در این منطقه، تلاش‎هایی را آغاز کردند . تلاش برای رهایی از انبوه زباله هایی که محوطه های وسیعی از شمال اقیانوس آرام را به یک منطقه اکولوژیکی مرده بدل کرده‎است.
این گروه ها، تلاش گسترده ای را برای مدیریت این زباله ها آغاز کردند و ازجمله طرحی نیز برای تبدیل زباله‌ها به انرژی ارائه شد اما با توجه به تولید لحظه به لحظه زباله که بی وقفه به انبوه زباله های قدیمی‎تر در این مکان ناآرام دریایی می‎افزاید ، این طرح نتوانست موفقیت چندانی بیابد.
طرح تبدیل زباله به انرژی هرچند در کشورهایی چون امریکا هنوز به طور جدی به اجرا درنیامده اما به طور پراکنده ولی گسترده‎ای رو به توسعه‎ است. به طوری که کشور مونتگومری و برخی ایالت ‎های امریکا همانند مریلند دارای طرح‎های زباله سوز برای تبدیل به انرژی هستند.
شهری در می سی سی پی که انباشته از زباله های کشاورزی است، در نظر دارد که از اواخر امسال زباله های محلی خود را به سوخت مایع تبدیل کند.

خواندن این مطلب پیشنهاد می شود :  معیارهای شهر هوشمند

( اگر بشود زباله هایمان را به این کشور صادر کنیم چه شود !!)

( با تشکر از سرکار خانم اسدنیا برای ارایه مطلب فوق )

https://monajemi.ir/?p=10515

لطفا با ارسال نظرات خود ما را در پیشبرد اهداف مشایعت فرمایید.